سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۳

اخبار

از مبتلا شدن کودکان به کرونای دلتا تا باورهای نادرست درباره واکسن کرونا

پیش از جهش دلتا، کودکان و نوجوانان بیشتر ناقل بی‌علامت ویروس کرونا بودند. اما گونه دلتا که قدرت سرایت بالایی دارد کودکان و نوجوانان را هم، همراه با علائم بالینی درگیر می‌کند. شایع‌ترین علائم ابتلای کودکان به کرونای دلتا را ببینید.
1
همچنین این روزها شایعاتی درباره واکسن‌های کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود که سند علمی ندارد و سبب می‌شود برخی از افراد در واکسن زدن دچار تردید شوند. گزیده‌ای از این شایعات و پاسخ به آن‌ها را ببینید.

1

ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.  
بر این اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، "آلفا" و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد "بتا" خوانده می شود. P.۱  هم "گاما" و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم "دلتا" نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس  حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.
 
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۴۶
تعداد بازدید : ۸۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید