سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۸

اخبار

کرونا وحشی تر از همیشه

سرعت همه گیری کرونای جهش یافته دلتا آنقدر این روزها اوج گرفته که همچون باتلاقی هر کسی را گرفتار می کند و شهرها و روستاها یکی پس از دیگری وارد وضعیت بحرانی می شوند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ چهره جدید گونه کرونا خشن تر از قبل است، آنقدر عجول که اگر در گذشته یکی از اعضای خانواده مبتلا می شد مابقی می توانستند با رعایت نکات بهداشتی به میزان بالایی خود را از ابتلا ایمن کنند ولی در نوع جدید این درصد کاهش یافته و موفقیت و پیروزی کرونا بیشتر شده است.

1

ابتلاهای دسته جمعی، مرگ های خانوادگی، بستری های گسترده و افزایش نرخ مرگ و میر همگی سند محکمی بر خطرناک بودن نوع دلتای کروناست که این روزها سایه سنگین اش بر زندگی مردم در حال گسترده تر شدن است.
روز به روز اخبار ناخوشایندی که از مسئولان بهداشت و درمان می شنویم تلخ تر و لحظه لحظه بر روزهای ترسناک و دلهره آور ناشی از وضعیت کرونا افزوده می شود.
ثبت مرگ های عجیب و درد آورد کرونا این روزها در حال سرعت گرفتن است، مرگ پدر و فرزند، بستری شدن زن و شوهر در یک مرکز درمانی، فوت پدر و پسر در فاصله کمتر از 10 روز و فوت چند نفر از اقوام در فاصله یک هفته همگی وقایع غیرقابل باور اما واقعی هستند که این روزها با همراهی کرونا در حال تکرار در مناطق مختلف کشورمان است.
این وقایع در حالی هر روز در کشورمان تکرار می شود که روز به روز بر بی خیالی و عادی انگاری مردم افزوده شده و رعایت پروتکل ها نیز نظیر ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی روز به روز کاهش می یابد.
با وجود اینکه مسئولان بهداشت و درمان از مردم خواسته اند: در صورت ابتلا در نخستین گام به مراکز درمانی مراجعه کنند ولی مراجعه دیر هنگام مردم همچنان یکی از دغدغه های مهم پرسنل بهداشت و درمان است.
شمار مراجعه بالای افراد به بیمارستان ها این مراکز را در وضعیت بحرانی قرار داده و مشکلاتی را برای نیروهای بهداشتی و درمانی بوجود آورده است.
وضعیت کرونا که پایان روزهای فصل بهار امسال آمارش به حد پایینی رسیده بود اما اکنون ثبت روزانه ابتلای مردم را به بالای 36 هزار نفر رسانده و فوتی ها نیز در 24 ساعته گذشته عدد 620 را ثبت کرده است.
اکنون شرایط خاصی است اگر من و شما با هم رعایت نکنیم باید بدانیم که تحت هیچ شرایطی این ویروس نخواهد رفت و به طور یقین رخ تاریکترش را به ما نشان خواهد داد، شکست کرونا به همه ما بستگی دارد هنگامی بحران را پشت سر خواهیم گذاشت که  از دورهمی ها و حضور در اجتماعات پرهیز کنیم و استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و بهداشت محیط رعایت شود.
اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنیم، دلتا سرعت انتشار بالایی دارد به گفته پزشکان متخصص اپیدمیولوژی حتی در محیط باز هم امکان انتقال این ویروس وجود دارد.
گفتنی است هم اکنون مجموع بیماران کووید 19 در کشور هم اکنون به 4 میلیون و 425 هزار و 821 و شمار قربانیان این ویروس به 97 هزار و 828 نفر رسیده است.
۲۴ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۶۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید