سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۱

اخبار

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی نفت گچساران حدود ۶۵ درصد کاهش یافت

مسئول کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: شیوع ویروس کرونا کاهش ۶۴ونیم درصدی مراجعان به این مرکز درمانی را رقم زده و این خدمات نسبت به قبل محدودتر شده است.
دکتر کورش کیامرثی به مناسبت بیست و سوم فروردین روز دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در سال جاری با شیوع ویروس کرونا محدود شده است افزود: در این ایام که ویروس کرونا تمام فعالیت ها را تحت تاثیر خود قرار داده است تنها موارد اورژانسی دندانپزشکی پذیرش می‌شوند.
وی یادآوری کرد: طی سال گذشته ۹ هزار و ۴۷۳ مورد ویزیت دندانپزشکی در کلینیک دندانپزشکی نفت انجام شده که این تعداد در مقایسه با عدد ۲۶ هزار و ۶۳۷  مراجعه کننده در سال ۹۸ کاهش ۶۴ونیم درصدی را نشان می دهد.
دکتر کیامرثی بیان کرد: شش هزار و ۸۶۰ نفر از گیرندگان خدمات در سال گذشته کارکنان شاغل و دو هزار و ۶۱۳ نفر کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها بودند.
این مسؤول ادامه داد: هم اکنون ۹ یونیت دندانپزشکی در این کلینیک با تمام ظرفیت و با کیفیت بالا به جمعیت تحت پوشش خدمت رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: کشیدن دندان های قدامی، خلفی و عقل، ترمیم، جراحی بافت سخت و نرم، درمان ریشه، رادیوگرافیPA/BW، جرم گیری، پروفیلاکسی، حذف پوسیدگی و پانسمان، پالپوتومی و پالپکتومی در این کلینیک انجام می‌شود.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: طی مدت یاد شده برای سه هزار و ۹۳۰ نفر خدمات ترمیمی، یکهزار و ۲۷۸ نفر درمان ریشه، یکهزار و ۱۸۴ نفر رادیوگرافی PA/BW و ۳۳۶ نفر جرم گیری، ۳۳۶ نفر پروفیلاکسی دوفک، یکهزار و ۲۹۸ نفر جراحی سخت و نرم، یکهزار و ۱۷۶ نفر کشیدن دندان ،۴۴۹ نفر پالپوتومی ، ۱۰۸ نفر پین داخل کانال با عاج و ۵۹ نفر پالپکتومی انجام شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ معاینات کلی دهان و دندان شش هزار و ۷۰۶ نفر انجام شده، افزود: معاینات و خدمات دهان و دندان توسط ۱۱ دندانپزشک، ۹ دستیار و یک بهداشت کار دهان و دندان انجام می شود.
دکتر کیامرثی با بیان اینکه در نوبت صبح از ساعت ۷  تا ۱۴ در این مرکز درمانی بیمار پذیرش می شود، یادآور شد: خدمات یاد شده در این کلینیک در نوبت عصر در شش ماهه اول سال از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و در شش ماهه دوم از ساعت ۱۵ تا ۱۹ انجام می گیرد.
خانواده های صنعت نفت می توانند برای نوبت دهی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با شماره تلفن۳۲۳۳۳۵۹۱-۰۷۴تماس بگیرند و اقدام به نوبت دهی نمایند یا برای دریافت نوبت اینترنتی با مراجعه به سایت gch.piho.ir نوبت دندانپزشک مورد نظر خود را رزرو کنند.
گفتنی است بیست و سوم فروردین روز دندانپزشکی بهانه ای ارزشمند برای توجه به مقوله ی مهم سلامت دهان و دندان است که در سلامت انسان نقشی اساسی دارد و همگان باید دریابند که حفظ سلامت دهان و دندان می تواند تضمین کننده تندرستی آنان باشد. 
روز دندانپزشکی فرصتی مغتنم برای پرداختن به حرفه ای است که با وجود پیشینه ای کوتاه در ایران؛ پیشرفت های بزرگی را تجربه کرده و دست اندرکاران این بخش، در تلاشی خستگی ناپذیر سعی در رسیدن به قله های پرافتخار این رشته مهم و حساس طب دارند.
براساس اعلام اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت تعداد دندانپزشک در کشور از استانداردهای جهانی بالاتر است، بر اساس استانداردها برای هر ۳ هزار تا ۵ هزار نفر یک دندانپزشک لازم است، در حالی که در ایران یک دندانپزشک برای هر دو هزار نفر داریم.
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ۱۷:۴۴
تعداد بازدید : ۷۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید