سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۰

اخبار

ضدعفونی افزون بر ۸۷۴هزار مترمربع از اماکن صنعت نفت گچساران

کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۸۷۴ هزار مترمربع از مناطق (منازل و ادارات) شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران سمپاشی و ضدعفونی شده است.
هوشنگ جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت گچساران با اشاره به اینکه زندگی سالم همواره یکی از اهداف بشر است از این رو داشتن محیط‌زیست و بهداشت سالم برای رسیدن به این هدف الزامی است به همین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ اسفند را روز ملی بهداشت محیط نامگذاری کرد تا در این روز بیش از پیش بر پاکیزگی محیط و نقش آن بر سلامت انسان تاکید شود به اقدامات مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا میکروب زدایی فرودگاه قبل و بعد از پرواز، ضدعفونی بار همراه مسافران و همچنین ضدعفونی و گندزدایی اماکن تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از جمله این اقدامات می باشد.

1

کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: بهداشت محیط به منزله‌ کنترل تمام عوامل محیطی است که به‌ طور مستقیم یا غیر مستقیم، به شکل حاد یا مزمن، سلامت انسان را تهدید می‌کند، بنابراین بهداشت محیط، در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و مانند محیط زیست، امری فرا بخشی است و ابعاد بسیار گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.
جمشیدیان اظهار داشت: موضوعاتی مانند کنترل آلودگی هوا، خاک و آب، مواد غذایی سالم، دفع پسماند، دسترسی به آب آشامیدنی سالم، جمع ‌آوری و تصفیه فاضلاب برخی عواملی است که در بهداشت محیط مطرح هستند و امروزه که با پاندمی کووید ۱۹ در جهان مواجه هستیم نقش رعایت بهداشت بیش از هر زمان دیگری مشهود است چون رعایت نکردن بهداشت فردی منجر به بروز فاجعه در بعد جهانی می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ۱۳۸ واحد تحت پوشش بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارد که به طور مرتب از سوی بازرسان مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند گفت: در حال حاضر ۲ کارشناس بهداشت محیط بر واحدهای تحت پوشش صنعت نفت گچساران نظارت دارند.
جمشیدیان ضدعفونی دادگستری، فرمانداری، فرماندهی نیروی انتظامی، پلیس راه، اداره زندانها، برخی از بانک ها، مراکز توانبخشی بهزیستی و مدارس تحت پوشش طی چندین نوبت را از دیگر اقدامات مرکز سلامت کار جهت مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.
جمشیدیان در ادامه با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته، ۳۱۷ هزار و ۳۱۴ کیلوگرم مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ، ماهی و میگو بازرسی و بازدید بهداشتی شدند اضافه کرد: از این میزان یکهزار و ۴۷۰ کیلوگرم عودت و ۴۳۰ کیلوگرم نیز معدوم سازی شد.
گفتنی است در ایران ۱۱ اسفند روز ملی بهداشت محیط نامگذاری شده اما در جهان، ۲۶ سپتامبر برابر با چهارم مهر ماه به این مناسبت اختصاص یافته است که این نشان از اهمیت موضوع دارد.
شعار روز جهانی بهداشت محیط در سال جاری، «بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری‌ها» است. این شعار، نقش بهداشت محیط در مورد کووید ۱۹ بیشتر آشکار می‌کند.
محدوده فعالیت مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس است.
 
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۶۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید