سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۵

اخبار

۵۴ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان نفت گچساران مردان هستند

مسئول بهبود کیفیت و عضو تیم کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۳۹۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان بعثت صنعت نفت بستری شدند که ۲۱۴ مورد آن معادل ۵۴ درصد مرد هستند.
لیلا نارک نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه هفته اول اسفند به عنوان سلامت مردان ایرانی یا «سما» نامگذاری شده است افزود: بالا بودن آمار مردان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر آنان نسبت به زنان سبب شده شعار هفته سلامت مردان سالجاری «همه گیری کرونا توجه بیشتر به سلامت مردان» در نظر گرفته شود.

1

وی بیان کرد: ویژگی‌های بیولوژیکی مردان، مسوولیت‌های شغلی و حضور بیشتر در اجتماع، بیماری‌های مزمن و پیگیری نکردن وضعیت سلامتی از مهم‌ترین علت‌های ابتلای مردان به ویروس کرونا نسبت به زنان است.
نارک نژاد با اشاره به اینکه مردان کمتر پیگیری وضعیت سلامتی و بیماری خود هستند، افزود: نداشتن تحرک، تغذیه ناسالم و بی‌توجهی به ورزش در مردان بیشتر مشاهده می‌شود که ضرورت دارد با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این رفتارهای نادرست بین مردان اصلاح شود.
وی با بیان اینکه میزان ابتلای به کرونا در مردان نسبت به بانوان بیشتر بوده است، گفت: بیشترین گروه سنی مردان بستری در بیمارستان نفت ۵۱ تا ۶۰ سال با ۶۹ مورد و کمترین گروه سنی بستری زیر ۲۰ سال با ۱۰ مورد بوده است.
کرونا جان مردان را بیشتر از زنان گرفت
وی در ادامه با بیان اینکه براساس آمار موجود، حدود ۷۵ درصد موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان نفت گچساران مرد و ۲۵ درصد موارد فوتی زن هستند، ادامه داد: میانگین سنی موارد فوتی در مردان ۷۱.۶ سال است.
مسئول بهبود کیفیت و عضو تیم کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه از ابتلای ۷۱ نفر از کادر درمانی و بهداشتی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به بیماری کووید-۱۹ در این مدت خبر داد و افزود: ۳۸ نفر معادل ۵۴ درصد از کارکنان مبتلا مرد هستند.
گفتنی است مطابق هر سال، هفته سلامت مردان ایرانی در هفته نخست اسفند ماه برگزار می‌شود که امسال به شعار «همه گیری کرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان» مزین شده است.
 
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۳۸
تعداد بازدید : ۶۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید