سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۶

اخبار

کلاس های "آمادگی برای زایمان" به صورت مجازی در بیمارستان نفت گچساران دایر است/کاهش ۶۰ درصدی مراجعات به کلینیک زنان و زایمان

سوپروایزر مامایی کلینیک تخصصی زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس های "آمادگی برای زایمان" به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کفایت منده پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با تاکید بر اینکه کرونا ویروسی است که در کمین همه افراد جامعه است، افزود: خطرپذیری ابتلا به این ویروس در زنان باردار بیشتر است.

1

وی با اشاره به اینکه بارداری یکی از مهمترین مراحل زندگی زنان است که منجر به تغییرات جسمی، روانی و اجتماعی قابل ملاحظه‌ای می‌ شود گفت: توانمندسازی مادران باردار برای سازگاری با این تغییرات ضروری به نظر رسیده و با این هدف کلاس‌های آمادگی برای زایمان از سال ۹۳ تاکنون در کلینیک زنان و زایمان برگزار می شود.
سوپروایزر مامایی کلینیک تخصصی زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود: با شیوع بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون کلاس های "آمادگی برای زایمان" متفاوت‌تر از  قبل و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
منده پور تصریح کرد: این کلاس ها به صورت روزانه در فضای مجازی دایر و بروشورهای آموزشی، راهنما و کلیپ در این گروه به اشتراک گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ مادر باردار در این کلاس مشارکت دارند، اظهار داشت: این کلاس ها به صورت پرسش و پاسخ برگزار و مادر آینده می تواند ترس ها، تصورها و نیازهایش را به زبان آورد تا دوران بارداری پر نشاط، زایمان رضایتمند و کودکی سالم را به ثمر رساند.
وی ابراز کرد: برخورد با دیگر مادران در یک جمع گروهی به صورت کلاس های آمادگی دوران بارداری، بیان ترس از درد زایمان، ترس از ندانستن ها به مادر کمک می کند تا برخوردی منطقی تر در مقابل این حادثه بزرگ داشته باشد.
منده پور اظهار کرد: آمادگی برای بارداری به مادر آینده، در کاهش عوارض و علائم ناخوشایند، تنش های وارد شده به بدن در دوران بارداری، اصلاح ذهنیت نادرست از درد زایمان، آماده سازی مادر برای یک زایمان بهتر از طریق تن آرامی و تمرکز، اصلاح تنفس، ماساژ ، تمرینات بدنی و اصلاح وضعیت های بدن کمک می کند.
وی یادآور شد: از طریق کلاس های مذکور مادران می توانند خود را برای داشتن دوران بعد از زایمان بهتر، آماده کنند.
به گفته وی اصلاح ذهنیت و باور نادرست از زایمان یکی دیگر از اهداف دوره های آمادگی بارداری است.
کاهش ۶۰ درصدی مراجعات به کلینیک زنان و زایمان بیمارستان نفت گچساران
سوپروایزر مامایی کلینیک تخصصی زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در ادامه گفت: مراجعه به این کلینیک در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کاهش یافت.
منده پور با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا باعث شده است تا مراجعات غیرضروری صورت نگیرد، اظهار داشت: در نه ماه سال جاری ۹۱۰ نفر به این کلینیک مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که دوهزار و ۲۵۷ مراجعه داشته ایم، ۶۰ درصد کمتر شده است.
 
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۸۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید