سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶

اخبار

۵۶ نوزاد امسال در بیمارستان نفت گچساران متولد شدند

مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: ۵۶ نوزاد در ۱۰ ماه امسال با رعایت تمام نکات بهداشتی در شرایط شیوع کرونا در این بیمارستان متولد شدند.
فروزان نارکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: تولد این نوزادان با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بیمارستان نفت بود.

وی با بیان اینکه تمامی شیوه نامه های ارسالی از سوی وزارت بهداشت به طور کامل در بخش زایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران رعایت می شود افزود: از زمان شیوع کرونا توجه ویژه ای به اجرای دستورالعملهای بهداشتی و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا بخش به منظور حفظ سلامت همزمان مادر و نوزاد وجود داشت.

 وی با بیان اینکه انجام زایمان طبیعی و سزارین بنا به فراخور زمان و بدون آنکه بتوان تغییر خاصی در موعد آن ایجاد کرد باید انجام شود اظهار داشت: مادران باردار از جمله گروه های پرخطر در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ هستند و از این رو عملکرد مناسب کارکنان زایشگاه در اجرای شیوه های نامه های بهداشتی بسیار مهم و حساس است.

نارکی آمار متولدین در بیمارستان نفت گچساران را طی ده ماهه سالجاری ۵۶ نوزاد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ نوزاد با زایمان طبیعی و بقیه با زایمان سزارین به دنیا آمدند که ۳۰ نوزاد پسر و ۲۶ دختر بودند.
مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بیان کرد: در دوران کرونا به دلیل اهمیت بسیار بالای موضوع پیشگیری از ابتلای مادر و یا نوزاد به ویروس و انجام زایمان تحت مراقبتهای ویژه کرونایی فشار کاری مضاعفی بر کارکنان زایشگاه وارد آمد.
نارکی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه مادر باردار با علائم کرونا ضمن اختصاص بخش جداگانه، تمامی اقدامات لازم توسط کارکنان بخش با هماهنگی پزشکان متخصص زنان و عفونی برای حفظ سلامت مادر و نوزاد انجام می شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ ماما در بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعال هستند، گفت: ماماها نقش مهمی در مبتلا نشدن مادران باردار و نوزادان به کرونا دارند.
نارکی در ادامه با بیان اینکه تاکنون پنج مامای بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به کرونا مبتلا شده اند، افزود: ماماها دوشادوش پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا بسیار فعال بوده، بویژه در بخش بهداشت در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند زیرا در این بخش مراجعینی داریم که ناقلین بدون علامت هستند.
مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود: حیطه خدمات مامایی بسیار وسیع و از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و ابعاد مختلف بهداشتی در زمینه بهداشت باروری ، مشاوره ، آموزش و آگاهی در دوران بلوغ ، ازدواج ، باروری و یائسگی را شامل می شود.
 
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۶۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید