سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۵

اخبار

برای نخستین بار؛ عمل لاپاراسکوپی برداشتن کیسه صفرا در بیمارستان نفت گچساران انجام شد

مسئول اتاق عمل بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: عمل جراحی برداشت کیسه صفرا برای نخستین بار به روش لاپاراسکوپ یا جراحی نوین و بدون باز کردن شکم، در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.
ژاله بیات فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت: عمل برداشتن کیسه صفرا موسوم به کله سیستکتومی خانمی ۲۴ ساله به روش لاپاراسکوپی توسط دکتر 'اسماء شیخی' متخصص جراحی عمومی و تیم همراه در بیمارستان نفت گچساران انجام گرفت.
بیات فر تصریح کرد: جراحی لاپاراسکوپی به روشی گفته می شود که جراح با برش های ریز با استفاده از دوربین به شکم بیمار وارد می شود و عمل جراحی را انجام می دهد و دستگاهی که با آن این عمل انجام می شود لاپاراسکوپی نام دارد.
وی تسریع روند درمان و ترخیص زودتر بیمار، بازگشت سریع‌تر بیمار به فعالیت روزانه، کمتر شدن عوارض جراحی  و درد بسیار کمتر را از مزایای انجام این عمل عنوان کرد.
مسئول اتاق عمل بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با اشاره به اینکه جراحی لاپاراسکوپی، جراحی سوراخ کلیدی نیز نامیده می شود افزود: منظور این است که عمل جراحی از طریق سوراخ هایی در جدار شکم و نه از طریق باز کردن شکم انجام می شود.
بیات فر تصریح کرد: جراحی لاپاراسکوپی جراحی با حداقل تهاجم نیز خوانده می‌شود و در واقع شاخه‌ای از آندوسکوپی است (جراحی آندوسکوپی) می باشد.
وی ابراز کرد: با این دستگاه می‌توان عمل های دیگر از جمله سینوزیت، کلیه و زنان را انجام داد و در این روش نیازی به عمل باز نیست.
بیات فر اظهار داشت: این دستگاه با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

1

1

1

1

1

1

۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۵۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید