سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۸

اخبار

۹۰۰ نفر در بیمارستان نفت گچساران تست پی سی آر شدند

مسئول واحد کنترل عفونت بیمارستان نفت گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۴۶ هزار و ۹۷۵ نفر به واحد اورژانس و درمانگاه مرکزی بیمارستان نفت مراجعه که سه هزار و ۵۵۹ نفر قطعی، محتمل و مشکوک به بیماری کرونا بوده اند که پس از اقدام‌های تشخیصی و درمانی از ۹۰۰ نفر تست پی سی آر گرفته شد.
آذرگشسب رحمانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه از مجموع بیمارانی که از آنان تست پی سی آر گرفته شد ۳۸۷ مورد مثبت تشخیص داده شده است افزود: ۲۰۷ مورد از مبتلایان با بستری در بخش های کرونا و ۱۸۰ نفر دیگر با قرنطینه خانگی  تحت درمان قرار گرفتند.

1

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون ۷ نفر از افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
ابتلای ۶۶ نفر از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به کرونا
رحمانی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۶۶ نفر از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی اظهار داشت: تعدادی زیادی از کادر درمان مراکز درمانی به صورت مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط هستند که با وجود رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی باز هم ۴۰ نفر از این افراد به کرونا مبتلا شدند.
وی تصریح کرد: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری ۳۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بخش های کرونای بیمارستان نفت بستری شده که ۱۹۲ مورد آن مرد و ۱۶۶ مورد زن بودند.
رحمانی ادامه داد: ۲۹۷ نفر از این تعداد در بخش عفونی، ۱۹ نفر در بخش ایزوله عفونی، ۱۶ نفر در بخش ICU و ۲۶ نفر در سایر بخش ها بستری بوده اند.
وی با بیان اینکه آمار افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ توسط واحدهای بیمارستان نفت به واحد بهبود کیفیت و کنترل عفونت ارسال می شود، اظهار کرد: آمار جمع بندی و روزانه به سازمان های بالا دستی شامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت شهرستان گزارش داده می شود.
رحمانی تصریح کرد: تیم بهبود کیفیت و کنترل عفونت بیمارستان صنعت نفت شامل مسئول بهبود کیفیت، سوپروایزر کنترل عفونت، سوپروایزر آموزش به بیمار، کارشناس بهداشت محیط و تیم واکنش سریع می باشد.
وی افزود: سوپروایزر آموزش به بیمار تا زمان بهبودی کامل بیمار مبتلا به کرونا به صورت تلفنی با وی در ارتباط بوده و آموزش های لازم در خصوص نوع تغذیه، ورزش و دفع زباله را به بیمار و خانواده وی ارائه می دهد.
رحمانی یادآور شد: جواب تست کرونای بیمار به صورت پیامک به وی اطلاع رسانی می شود.
 
۲۲ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۷۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید