سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۴۶

اخبار

شیوع کرونا مراجعات به درمانگاه مرکزی بیمارستان نفت گچساران را ۴۴ درصد کاهش داد

مسئول درمانگاه مرکزی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: شیوع ویروس کرونا در نه ماه نخست امسال مراجعات به این مرکز درمانی را ۴۴ درصد کاهش داد.
مژگان قیصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آمار مراجعات از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه به درمانگاه مرکزی را ۴۶ هزار و ۸۵۸ نفر و در نه ماه نخست سال گذشته را ۸۳ هزار و ۵۵۱ نفر اعلام کرد.

 1

وی بیشترین فراوانی مراجعات در سال جاری را مربوط به شهریور ماه با شش هزار و ۹۱۲ نفر و کمترین فراوانی را مربوط به فروردین ماه با چهار هزار و ۱۲۴ مراجعه کننده اعلام کرد.
قیصری ادامه داد: درمانگاه مرکزی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران روزانه پذیرای حدود ۱۷۳ مراجعه کننده است که نسبت به مراجعات روزانه سال گذشته حدود ۴۴ درصد کاهش داشته است.
قیصری یادآوری کرد: درمانگاه مرکزی بیمارستان نفت همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به بیماران خدمات ارئه می دهد.
وی افزود: درمانگاه مرکزی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران، اکنون دارای ۵ تخت فعال، ۸ پزشک عمومی، ۸ پرستار و ۴ نیروی خدماتی است.
قیصری گفت: از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون ۴ تن از پرستاران درمانگاه مرکزی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به این بیماری مبتلا و درمان شدند.
راه اندازی ایستگاه غربالگری در درمانگاه مرکزی بیمارستان نفت 
قیصری در ادامه بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ در ورودی درمانگاه مرکزی بیمارستان نفت گچساران با برپایی ایستگاه غربالگری، تست تب‌سنجی و سطح اکسیژن خون از کلیه افرادی که به این مرکز درمانی مراجعه می کنند در حال اجراست.

1

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ پزشک و ۳ پرستار در ایستگاه غربالگری (تریاژ) مستقر و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.
قیصری اضافه کرد: طبق درخواست و تایید پزشک ایستگاه غربالگری از افراد مشکوک تست خون و یا تست مولکولی (PCR) انجام می گیرد.
۵۷ درصد تست بیماران مشکوک به کرونا مثبت بوده است
مسئول درمانگاه مرکزی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مجموع ۳۶۳ مورد تست PCR از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده و از این تعداد نتیجه تست ۲۰۶ مورد مثبت اعلام شده است که ۵۷ درصد موارد را شامل می‌شود.
قیصری با بیان اینکه جواب تست ها به صورت پیامک به افراد اطلاع رسانی می شود، اضافه کرد: برخی از افرادی که تست PCR آنها مثبت است با قرنطینه خانگی و برخی دیگر با بستری در بخش کرونا تحت درمان قرار خواهند گرفت.
وی از مردم خواست برای مقابله با بیماری کرونا حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت موازین بهداشتی، شستن دست ها و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.
در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر اعم از کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف از خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره می برند.

1

1

1

 
۱۳ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۹۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید