سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۲

اخبار

با تلاش مدافعان سلامت بیمارستان نفت گچساران رزمنده شیمیایی کرونا را شکست داد

پزشک متخصص بیماری های عفونی بیمارستان بعثت گچساران گفت: رزمنده شیمیایی دوران دفاع مقدس مبتلا به کرونا پس از ۲۵ روز مبارزه با کرونا، این بیماری را شکست داد و از بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران ترخیص شد.
دکتر عبدالعلی کیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: این بیمار که دارای اثرات شیمیایی زمان جنگ است و از مشکل حاد ریوی رنج می برد ۲۵ روز پیش به علت عارضه حاد تنفسی به بیمارستان نفت مراجعه کرد و پس از انجام آزمایش، تست کرونای وی مثبت شد.

1

وی با اشاره به اینکه این بیمار پس از انجام بررسی‌های لازم با تشخیص درگیری ۱۰۰ درصدی ریه به کرونا (ریه سفید) تحت درمان قرار گرفت، افزود: این رزمنده شیمیایی دوران دفاع مقدس ۵۶ ساله پس از ۲۵ روز بستری در بیمارستان بعثت صنعت نفت با تلاش همکاران پزشک و پرستاران این بیمارستان بهبود یافت و صبح امروز با وضعیت سلامتی کامل ترخیص شد.
دکتر کیانی در ادامه بیان کرد: بیماران کرونایی پس از رها شدن از این بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی شامل ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی افزود: تغذیه مناسب و بالابردن سیستم ایمنی روند بهبودی را تسریع می‌کند تا زودتر به شرایط قبل برگردد.
متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: هر چقدر میزان درگیری بیمار با بیماری بیشتر و شدت آن بالاتر باشد دوره بهبود نیز طولانی‌تر خواهد بود.
رزمنده شیمیایی دوران دفاع مقدس که ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ را دارد و هم اکنون در اداره خدمات رفاهی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار است گفت: در مدت زمان بستری در بیمارستان نفت کادر درمان این مرکز درمانی مانند والدین و عضوی از خانواده خود از من مراقبت کردند.
گودرز بزرگ زاده با بیان اینکه شکرگذارم که لطف الهی شامل حالم شد و از دام کرونا نجات یافتم افزود: سلامتی و برگشت دوباره خود به زندگی را مدیون کادر درمان این بیمارستان می دانم و همیشه و در همه حال دعاگوی آنها خواهم بود.
وی با بیان اینکه تلاش مدافعان سلامت کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نیست، افزود: ملت ایران ایثار و از خود گذشتگی مدافعان سلامت را هیچگاه فراموش نمی کند.
 
۹ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۷۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید