سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۴

اخبار

پرستاران فرشته های زمینی

در لحظاتی که استرس و اضطراب دامان بیماران و خانواده هایشان را می گیرد، فرشتگانی زمینی از جنس آرامش با نگاهی سرشار از عشق و مهربانی، امید را در دل آنان زنده کرده و آرامش را جایگزین نگرانی و اضطراب می کنند.
فرشتگان سپید پوش بی ادعایی که با تمام وجود در خدمت بیمار بوده و به قول معروف مثل پروانه به دورش می چرخند و با لبخندها و نگاه های مهربان خود سختی بیماری را برای خود فرد و خانواده اش آسان می کنند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ "پرستاران"؛ فرشتگان رحمت خداوند در زمین که صبر و حوصله را از بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) آموخته اند با وجود مشکلات عدیده خدمت بی منت و بی ادعا به بیماران را سرلوحه کار خویش قرار داده اند تا تسکین دهنده درد دردمندان باشند و امید را در دل آنان زنده نگه دارند.

1

هیچ کلامی نمی تواند عمق تلاش های کادر پرتوان پرستاری را شرح دهد چرا که هر آنچه در این مسیر اتفاق می افتد حاصل عشق به خدمت و کوشش برای صحت بیمار است.
پنجم جمادی الاولی (30آذرماه) زاد روز میلاد با برکت حضرت زینب (س) روز پرستار است، روز قدردانی از سفیدپوشان و سبزقامتان ایثارگر، آنهایی که چون پروانه بر بالین بیماران می‌گردند و خم به ابرو نمی‌آورند.
پرستاران سفید پوشان خدمتگزاران بی توقعی عرصه سلامت هستند که با کار شبانه روزی و همدم بیماران و همراه پزشکان مرهمی برای درد بیماران و کمکی برای پزشکان هستند . 
همه ما وقتی واژه پرستار را می شنویم بی اختیار کلماتی مثل ایثار، آرامش، کمک بی ادعا به همنوع و تلاش برای سلامتی بیمار در ذهنمان نقش می بندد؛ اعمال پسندیده ای که از هر فردی سر بزند قطعا در دنیا و آخرت بی پاداش نمی ماند. 
امروز روز پرستار است، شغلی که بدون عشق به این حرفه، ادامه فعالیت در آن خیلی دشوار خواهد بود و پرستاران جامعه ما همه عاشق شغل خود هستند چون هیچ چیزی آنان را به مانند کمک به بیماران خشنود نمی کند. 
پرستاران پیشقراولان سلامت جامعه هستند و ارزش کار آنان هنگامی مضاعف می شود که هم در محل کار و هم در کانون خانواده، چنین وظیفه سنگینی به دوش دارند. آنان همواره در صدد ارتقای سلامت جامعه هستند و این عملکرد به خشنودی و رضایت بیمار و خانواده او منجر می شود و این ارزشمندترین هدیه ای است که دریافت می کنند. 
هیچ کسی بدون داشتن عشق کمک به همنوع خود نمی تواند بطور دائم در چنین شغلی دوام بیاورد و امروز هر کسی که لباس پرستاری به تن دارد از چنین خصوصیتی برخوردار است. پرستار در مراکز درمانی در کمک به دیگران از خود می گذرد همچنانکه در خانواده چنین نقشی را دنبال می کند، پرستاران کسانی هستند که غیر از خود و خانواده، به دیگران نیز می اندیشند و این ارزشمندترین خدمات آنان به بشریت است. 
شغل پرستاری با چنین خصوصیاتی و خدمات بی شائبه به همنوع خود، ارزش تکریم و تعظیم دارد چون تنها کسی است که از لحظه تولد نوزاد تا زمان مرگ انسان، در کنار اوست. پرستار خود را نثار می کند تا بیمار سلامتی خود را بازیابد هر چند خود ضعیف تر از روز پیش شود. 
پرستاری از جمله شغل هایی است که شاغلان آن باید در نوبت های مختلف یعنی صبح، عصر و شب بطور منظم در مراکز درمانی و بیمارستان ها حاضر شوند و پرستاری در نوبت شب، با زیان های فراوانی روبرو است و به همین علت یکی از حرفه های سخت و زیان آور شناخته شده است. 
امسال هفته پرستار از ۲۵ آذر تا دوم دی با شعار «نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار» تعریف شده است.
 
۲ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۸۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید