سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۸

اخبار

روز شمار هفته ملی دیابت سال99

روز شمار هفته ملی دیابت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ براساس روز شمار هفته ملی دیابت، شنبه ۲۴ آبان، روز نقش خود مدیریتی در کنترل بیماری دیابت، یکشنبه ۲۵ آبان روز  نقش پرستاران در شناسایی و کنترل دیابت ( پرستار و دیابت)، دوشنبه ۲۶ آبان روز صد سالگی انسولین (انسولین و دیابت)، سه شنبه ۲۷  آبان روز  نقش بهورز، مراقب سلامت و سفیران سلامت در آموزش پیشگیری و کنترل دیابت (پیشگیری از دیابت)، چهارشنبه ۲۸ آبان روز  نقش فناوری دیجیتال در خودمراقبتی و کنترل دیابت (خود مراقبتی دیابت)، پنجشنبه ۲۹ آبان روز  نقش تغذیه سالم و فعالیت بدنی در پیشگیری و کنترل دیابت (شیوه زندگی و دیابت)، جمعه ۳۰ آبان روز نقش کنترل مطلوب دیابت در کاهش خطر عوارض کووید۱۹ . (پاندمی کووید ۱۹و دیابت) نامگذاری شده است.
پرستاران به عنوان یک عضو بسیار ارزشمند جامعه، کارهای برجسته‌ای را برای حمایت از افرادی انجام می‌دهند که با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی زندگی می‌کنند. افرادی که با دیابت زندگی می‌کنند یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند، به حمایت پرستاران نیز نیاز دارند.
در این راستا، پرستاران در تشخیص دیابت برای اطمینان از درمان سریع، ارائه آموزش و پشتیبانی روانشناختی برای افراد مبتلا به دیابت برای جلوگیری از بروز عوارض، مقابله با عوامل خطر برای دیابت نوع ۲ برای جلوگیری از بیماری، نقش کلیدی دارند. بنابراین، نیاز به آموزش و سرمایه‌گذاری بیشتر برای توانمندسازی پرستاران در سراسر دنیا با مهارت‌ هایی برای حمایت از افراد مبتلا به دیابت و افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد.
شعار روز جهانی دیابت، پرستاران در دنیای دیابت، تغییر ایجاد می کنند (DIABETES: Nurses Make the Difference) است. 
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۵۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید