سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۸

اخبار

توقف اعمال جراحی غیرضروری به علت کرونا در بیمارستان نفت گچساران

مسئول بخش اتاق عمل بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: به علت روند رو به افزایش بیماران کرونا و لزوم مدیریت تخت‌های بیمارستانی اعمال جراحی غیرضروری در این مرکز درمانی متوقف شده است.
ژاله بیات فر به مناسبت روز جهانی تکنولوژیست اتاق عمل -۲۴ آبان- در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: این تصمیم مطابق دستور معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح کشور صورت گرفته است.

1

وی گفت: در حال حاضر فقط عملهای اورژانسی (فوری و فوتی) و الکتیو ضروری که امکان به تعویق انداختن آن ها وجود ندارد انجام و سایر جراحی‌ها لغو شده است.

بیات فر اظهار داشت: پیش از انجام  جراحی، وضعیت سلامت فرد به صورت کامل رصد می‌شود و افرادی که علائم  خاص نداشته باشند به صورت کنترل شده جراحی برایشان انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی ضمائم مربوط به دستگاه بیهوشی یکبار مصرف بوده و بعد از پایان هر جراحی اتاق عمل و تمامی تجهیزات به صورت کامل ضدعفونی می شود.
مسئول بخش اتاق عمل بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پزشکان این مرکز درمانی ۱۷۳ عمل جراحی را انجام دادند گفت: انجام عمل نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۴ درصد کاهش داشته که علت آن شیوع ویروس کرونا و لغو عمل های الکتیو غیرضروری بوده است.
بیات فر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد عمل های جراحی انجام شده جنرال (عمومی) و ۳۰ درصد آن به صورت سرپایی بوده است افزود: بیشترین عمل های جراحی جنرال مربوط به عمل های ارتوپدی و جراحی عمومی است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳ اتاق عمل در بیمارستان بعثت صنعت نفت فعال و در حال خدمت رسانی به افراد تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران می باشد. 
بیات فر تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ نفر شامل تکنسین بیهوشی، تکنسین اتاق عمل و پرستار در بخش اتاق عمل بیمارستان نفت گچساران خدمات لازم را به بیماران ارایه می دهند.
۲۴ آبان ماه مصادف با ۱۴ نوامبر از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جهانی اتاق عمل نامگذاری شده است.
در حال حاضر جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیش از ۱۳ هزار نفر می باشد.

1

۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید