سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۱۴
 

اخبار

برگزاری آیین روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان نفت گچساران

همزمان با هشتم نوامبر روز جهانی رادیولوژی (اشعه ایکس)، آیین بزرگداشت رادیولوژیست های بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با حضور معاونین ستادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ مسئول درمان غیرمستقیم بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن روز ۱۸ آبان روز رادیولوژی اظهار داشت: روز رادیولوژی فرصت مغتنمی است برای قدردانی از اعضای جامعه رادیولوژی که هم در حوزه تشخیص و هم در حوزه درمان، علم و تجربه آنان حلقه وصل زنجیره ارایه خدمت به بیماران است.

1

 دکتر سعید سینائی نژاد ادامه داد: در این روزهای سخت که سفیدپوشان عرصه سلامت شبانه روز برای مبارزه با ویروس کرونا تلاش می کنند، بیش از هر زمان قدردان تلاش همکاران رادیولوژی هستیم که از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا آگاهانه و بی منت وارد این میدان شده و سپر به سپر با ویروس کرونا جنگیدند و با جان فشانی و مسوولیت پذیری مثال زدنی از ارایه هیچ خدمتی دریغ نکردند.

وی همچنین گفت: در این روزهای پر تب و تاب که فعالان حوزه پرتونگاری همپای سایر مدافعان سلامت در یک قدمی ویروس کرونا برای تشخیص این بیماری و نجات هر چه سریع تَر بیماران کرونایی مجدانه می کوشند، دست آنان را به گرمی می فشاریم و از تلاش های خالصانه و همت بلند آنان قدردانی می کنیم.
هشت نوامبر ۱۸۹۵ ، مصادف با ۱۸ آبان ماه سالروز کشف پرتو ایکس ویلهلم کنراد رونتگن دانشمند آلمانی موفق به کشف پرتو ایکس شد که این روز با عنوان روز رادیولوژی نام گذاری شده است. 
پرتوشناسی یا رادیولوژی و گاهی تصویربرداری تشخیصی نام یک رشته از تخصص های پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیر طبیعی کمک می گیرد.

1

1

1

1

1

1

۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۵۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید