سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۷

اخبار

سازمان فائو؛ بیش از ۲میلیارد نفر به غذای ایمن دسترسی ندارند

سازمان غذا و خوار و بار جهانی(FAO) در گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ بیش از دو میلیارد نفر در جهان به غذای ایمن، سالم، مغذی و کافی دسترسی منظم ندارند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ غذا در زمره اولین و اساسی ترین نیاز انسان شناخته شده و تامین غذای سالم جزو بدیهی ترین و دشوارترین وظیفه های ممکن برای مسوولین هر جامعه از سطح خانواده تا سطوح منطقه ای، ملی و فراملی است. 
 ۱۶اکتبر به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جهانی فائو به عنوان روز جهانی غذا نامیده شده و مراسم سالیانه این روز، ما را به تفکر در خصوص وضعیت تغذیه، گرسنگی، کمبود منابع غذایی در جوامع بشری، امنیت و سلامت غذا، بحران های پیش رو و نقشی که از منظر وظائف انسانی، اخلاقی و حرفه ای بر عهده ماست وادار می سازد.

1

سازمان غذا و خوار و بار جهانی(FAO) شعار روز جهانی غذا در سال۲۰۲۰ را "رشد، تغذیه، پایداری. با یکدیگر. عملکرد امروز ما آینده ماست" (Grow, nourish, sustain. Together. Our actions are our future) نام گذاری کرده است اما در سال جاری با توجه به شرایط بیماری کرونا در ایران این روز «همه با هم برای تغذیه سالم و تامین امنیت غذایی خانواده در شرایط شیوع کرونا» نام‌گذاری شده است.
غذا، از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و بلکه تمام موجودات زنده است و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است. سیر کردن غریزه گرسنگی، از آغازین روز آفرینش تاکنون، همراه آدمی بوده، به طوریکه می‌توان گفت پیشرفت های‌ شگفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی، مدیون پاسخ به این غریزه ساده و ابتدایی است.
شعار روز جهانی غذا در سال‌های مختلف
سال ۲۰۱۴ "کشاورزی خانوادگی؛ تغذیه جهانی، مراقبت از زمین"
سال ۲۰۱۵ "حفاظت اجتماعی و کشاورزی؛ شکستن چرخه فقر روستایی" 
سال ۲۰۱۶ "آب و هوا در حال تغییر است و غذا و کشاورزی هم باید تغییر کند"
سال ۲۰۱۷ "تغییر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی"
سال ۲۰۱۸ "تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر"
سال ۲۰۱۹ "تغذیه سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی"
۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۷۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید