سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۰

اخبار

"آینده را باید ساخت"شعار امسال هفته ملی کودک

نامگذاری ۸ اکتبر به عنوان روز جهانی کودک و هفته ای به این نام از ۵ اکتبر تا ۱۰ اکتبر ( ۱۴ تا ۱۹ مهر) نشان دهنده اهمیت جامعه و خانواده ها به نقش و جایگاه کودکان به عنوان آینده سازان هر کشور است، همچنین روز جهانی کودک بهانه ای مناسب برای ورود به جهان کودکان است ورود به جهانی که باید تمام آگاهی های خود را فراموش کرده و با ناآگاهی های کودکان همراه شویم.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت. با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند. روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است؛ برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم.
در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌ منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست "انجمن بین‌ المللی ویژه کودکان سازمان ملل" نام گرفت. در سال ۱۹۵۳ ، یونیسف (United Nations International Emergency Fund) یکی از بخش‌ های دائمی در سازمان ملل متحد شد و روز ۸ اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.
وظیفه ی یونیسف، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای نخستین آنها در سال های ابتدایی زندگی؛ ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان، تلاش برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها به هنگام جنگ و حوادث طبیعی و... است .
در آیین مقدس اسلام فرزندان حقوقی بر پدر و مادر خود دارند که از آن جمله می توان به انتخاب نام نیکو، تربیت صحیح، آموختن خواندن و نوشتن، فراهم کردن روزی پاک و حلال و یاری رساندن در انجام تکالیف دینی و شرعی اشاره کرد. 
"آینده را باید ساخت" شعاری است که دست اندرکاران برگزاری هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۹ برای پاسداشت این رویداد ملی در ایران برگزیدند.
همچنین نام‌های روزهای هفته "کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر"، "کودک، آموزش، سلامت و ایمنی"، "کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری"، "کودک، صلح، بازی و نشاط"، "کودک، رسانه و ارتباطات"، "کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه" و "کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی" نام گرفته است.
1
۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۲۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید