سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۷

اخبار

سمپاشی و ضدعفونی بیش از۶۸۲هزار مترمربع از مناطق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: طی شش ماه نخست سال جاری بیش از۶۸۲هزار مترمربع از مناطق(منازل و ادارات)شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران سمپاشی و ضدعفونی شده است.
هوشنگ جمشیدیان به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت گچساران اظهار داشت: از این میزان بیش از۵۳۷هزار مترمربع ضدعفونی و ۱۴۴هزار مترمربع سمپاشی بوده است.
وی در ادامه به بهداشت اماکن تحت پوشش اشاره کرد و گفت: ۱۳۸واحد تحت پوشش بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه،۶۹۷مورد بازرسی بهداشتی از سوی بازرسان از این مراکز انجام شده است.
جمشیدیان تصریح کرد: ۴۰۹مورد بازدید از اماکن عمومی، ۲۸۸مورد بازرسی از  آشپزخانه ها و رستوران ها و ۹۱مورد نمونه برداری آب میکروبی از دیگر اقداماتی است که  طی ۶ماه نخست سالجاری انجام شد.
وی گفت: همچنین در مدت مذکور یکهزار و ۱۶۰مورد نمونه گیری از آب شرب انجام شده که یکهزار و ۱۰۰مورد مطلوب و ۶۰مورد نامطلوب بود.
جمشیدیان در ادامه با بیان اینکه در شش ماه گذشته، ۱۵۷هزار و ۶۸۶کیلوگرم مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ، ماهی و میگو  بازرسی و بازدید بهداشتی شدند اضافه کرد: از این میزان ۸۳۰کیلوگرم عودت و ۲۵۰کیلوگرم نیز معدوم سازی شد.
وی در ادامه به اقدامات این واحد جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا میکروب زدایی فرودگاه قبل و بعد از پرواز، ضدعفونی بار همراه مسافران و همچنین ضدعفونی و گندزدایی حسینیه ها و مساجد تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ایام محرم از جمله این اقدامات می باشد.
جمشیدیان ضدعفونی دادگستری، فرمانداری، فرماندهی نیروی انتظامی، پلیس راه، اداره زندانها، برخی از بانک ها، مراکز توانبخشی بهزیستی و مدارس تحت پوشش در چندین نوبت را از دیگر اقدامات این مرکز جهت مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.
گفتنی است ۲کارشناس بهداشت محیط بر واحدهای تحت پوشش مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نظارت دارند.
محدوده فعالیت این مرکز همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس است.

1

1

1

1

 در گذشته ۱۱اسفند هر سال، به عنوان روز ملی بهداشت محیط  Environmental health نامگذاری شده بود و از سال ۹۳با توجه به اینکه ۲۶سپتامبر (پنجم مهر) در تقویم جهانی به این روز اختصاص یافته است روز ملی بهداشت محیط حذف شد و صورت جهانی گرفت .
هر ساله سازمان بین المللی بهداشت محیط به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، شعاری را برای آن سال انتخاب و تاکید می‌کند که کشورهای عضو برای تحقق این شعار تلاش کنند .
"بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها"  شعاری است که امسال به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط در سال ۲۰۲۰اعلام شده است که نقش و سهم بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا و مقابله با کووید-19 را به خوبی نشان می دهد.
بهداشت محیط به‌منزله‌ کنترل تمام عوامل محیطی است که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم و به شکل حاد یا مزمن، سلامت انسان را تهدید می‌کند، لذا بهداشت محیط، در سلامت جامعه نقش محوری ایفا می‌کند و  امری فرا بخشی بوده و ابعاد بسیار گسترده‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.
۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۸۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید