سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۵

اخبار

خدمات دهی اورژانس بیمارستان بعثت گچساران به۴هزار بیمار و مصدوم

مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: در ۵ ماه امسال بیش از ۴ هزار بیمار و مصدوم به اورژانس بیمارستان نفت مراجعه و از خدمات پزشکی، درمانی و دارویی آن بهره‌مند شدند.
رحمان رضایی کیا به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران نسبت به مدت سال گذشته حدود ۴۱ درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: شیوع کرونا و موج نگرانی از ابتلا به این ویروس باعث شده مراجعه به این مرکز درمانی به‌صورت قابل‌توجهی کاهش یابد.
وی آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس در فروردین‌ماه را۷۷۶ مورد، اردیبهشت ماه را ۸۴۲ مورد، خردادماه ۸۷۱ مورد، تیرماه را ۸۰۲ مورد و مردادماه را ۷۶۷ مورد اعلام کرد.
رضایی کیا در ادامه با اعلام اینکه خدمات انجام شده در اورژانس شامل احیاء، حادثه  و تریاژ در سطوح مختلف می باشد افزود: حدود ۸۴ درصد مراجعه کنندگان معادل سه هزار و ۴۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
وی همچنین شمار مصدومان مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تا پایان مردادماه را ۹۲ نفر اعلام کرد.
۲مورد احیای موفق
رضایی کیا گفت: در این مدت ۲ بیمار با تلاش کادر درمانی اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران احیا و به زندگی دوباره بازگشتند.
وی بیان کرد: هم اکنون بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران دارای ۶ پزشک عمومی و ۱۰ پرستار است که در ۲۴ ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می دهند .
پذیرش ۱۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان نفت
رضایی کیا گفت: طی پنج ماه ساعت گذشته ۱۷۳ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران پذیرش و بستری شدند.
تجهیز اورژانس به واحد تریاژ
وی با اعلام اینکه اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در دی ماه سال گذشته به واحد تریاژ مجهز شد گفت: با راه اندازی واحد تریاژ ، بیماران با اولویت بندی های لازم و با نظم و ترتیب خاصی درمان می شوند.
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران ادامه داد: همچنین ۱۶۴ ماموریت ظرف پنج ماه اخیر در ارتباط با بیماران و انتقال آنها توسط آمبولانس های واحد اورژانس انجام که ۲۴ درصد آن خارج از شهرستان بوده است.
در حال حاضر افزون بر ۱۳هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
اورژانس پیش بیمارستانی ایران در ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در شهر تهران تاسیس و این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی" نامگذاری شد. 
در چهل و پنجمین سالگرد تاسیس اورژانس، قدردان زحمات فرشتگان نجات بی ادعایی هستیم که با تلاش بی حد، خالصانه و بدون توقع، شب و روز در سرما و گرما، زندگی ارزشمندشان را وقف سلامت مردم کرده اند.  درود بی پایان بر شما فرشتگان نجات اورژانس که در همه لحظات سخت و جان فرسا، از آسایش خود چشم پوشیده و در جهت نجات جان انسان ها از هیچ کوششی دریغ نمی ورزید.

1

1

1

1

 
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۹۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید