سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۹

اخبار

فیزیوتراپیست ها در خط مقدم مبارزه با کرونا خدمت می کنند/تقدیر رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از فیزیوتراپیست های بیمارستان نفت گچساران

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: فیزیوتراپیست ها در خط مقدم مبارزه با کرونا خدمت می کنند.
احمد موذن زاده در حاشیه مراسم قدردانی و تشکر از خدمات فیزیوتراپیست های بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به مناسبت۸سپتامبر روز جهانی فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: یکی از عوارض اصلی کرونا مشکلات تنفسی می باشد که فیزیوتراپیست ها با آموزش نحوه صحیح فیزیوتراپی تنفسی در بازتوانی ریوی این بیماران نقش موثری داشته و از بروز عوارض بیشتر در بیماران مبتلا پیشگیری می کنند.

1

وی ادامه داد: افرادی که تحت درمان تنفسی قرار گرفته و یا آموزش تنفس دیافراگمی می بینند می توانند از ظرفیت های تنفسی مناطق بیشتری از ریه استفاده کرده و دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشند.
موذن زاده با بیان اینکه در برخی افراد مبتلا به کووید۱۹تحلیل عضلانی و ضعف مفرط ایجاد می شود گفت: با افزایش قدرت عضلات، آموزش و تمرین درمانی مناسب استقلال بیمار در انجام فعالیت های روزانه و حرفه ای سریعتر می شود.
وی یادآور شد: بیمارانی که در بخش های بیمارستانی کرونا بستری هستند در صورتی که دچار مشکلات تنفسی شوند مورد مشاوره فیزیوتراپی قرار می گیرند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: کشور ایران جزء اولین کشورهایی بود که استاندارد ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران کرونایی را تصویب و به مراکز درمانی ابلاغ نموده است.
موذن زاده اظهار داشت: شعار "نقش فیزیوتراپیست ها در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید۱۹" از سوی کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی(WCPT)به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی انتخاب شده است.
کاهش۴۰درصدی مراجعات به مراکز فیزیوتراپی
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران  در ادامه از کاهش حداقل۴۰درصدی مراجعات به مراکز سرپایی فیزیوتراپی سطح کشور به علت شیوع کرونا و موج نگرانی از ابتلا به این ویروس خبر داد.
موذن زاده یادآور شد: رعایت پروتکل های حفاظتی، جنبه های پیشگیرانه و عدم پذیرش افراد دارای بیماری زمینه‌ای مورد توجه فیزیوتراپیست ها می باشد.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: بیش از ۶۰فیزیوتراپیست در ماههای گذشته به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد۲نفر در راه خدمت به بیماران کووید۱۹شهید شدند.

1

1

1

1

1

1

 
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید