سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۷

اخبار

۶۲درصد جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بالای۳۰سال سن دارند

مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۶۲درصد معادل هفت هزار و ۷۹۵نفر از جمعیت تحت پوشش بالای ۳۰سال سن دارند.
دکتر عباس بزرگی به مناسبت روز جهانی جمعیت به خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش این منطقه ۱۲هزار و ۵۹۱نفر است که از این تعداد شش هزار و ۷۳۵نفر معادل ۵۳درصد زن هستند.
وی اضافه کرد: هم اینک یکهزار و ۴۸نفر از جمعیت تحت پوشش در رده سنی ۰-۷سال، یکهزار و ۵۰۰نفر در رده سنی ۸-۱۷سال، چهار هزار و ۱۶۵نفر در رده سنی  ۱۸-۳۹سال، پنج هزار و ۴۰۳نفر در رده سنی ۴۰-۶۹سال و ۴۷۵نفر در رده سنی ۷۰سال به بالا قرار دارند.
دکتر بزرگی با اعلام اینکه ۳هزار و ۵۵۱نفر از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تحت پوشش بهداشت و درمان قرار دارند توضیح داد: دوهزار و ۴۹۳نفر از کارکنان تحت پوشش هم اکنون شاغل و یکهزار و ۵۰۸نفر بازنشسته می باشند.
وی در ادامه جمعیت تحت پوشش کارکنان شاغل را شش هزار و ۳۷۷نفر و جمعیت تحت پوشش کارکنان بازنشسته را دوهزار و ۶۶۳نفر اعلام کرد.
۴۵ درصد جمعیت تحت پوشش در رده سنی بالای ۴۰سال است
مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه اکنون پنج هزار و ۷۰۱نفر از جمعیت تحت پوشش در رده سنی بالای ۴۰قرار دارند گفت: این رقم ۴۵درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می شود.
جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران حدود ۶ درصد کاهش یافت
دکتر بزرگی گفت که جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال جاری از ۱۳هزار و ۵۰۰نفر به ۱۲هزار و ۵۹۱نفر کاهش یافته است.
وی مرگ و میر، خارج شدن فرزندان از تکفل والدین و جابجایی منطقه درمانی را از جمله عوامل کاهش جمعیت تحت پوشش عنوان کرد.
افزون بر ۶۴درصد جمعیت بالای ۱۸سال اضافه وزن یا چاقی دارند
وی بیان کرد: شش هزار و ۳۴۸نفر معادل ۶۴ونیم درصد جمعیت بالای ۱۸سال تحت پوشش پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران دارای اضافه وزن یا چاقی و همچنین ۲۵درصد مبتلا به فشار خون هستند.
مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: ۲۰درصد این جمعیت معادل دوهزار و ۱۸نفر دارای اختلال چربی خون و ۹۴۶نفر نیز دیابتی هستند.
۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش غربالگری شدند
دکتر بزرگی گفت: بیش از ۸۳درصد جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران معادل ده هزار و ۴۳۳نفر در برابر بیماری های غیرواگیر (اضافه وزن، چاقی، فشار خون، اختلال چربی خون و دیابت) غربالگری شدند.
دکتر بزرگی گفت: در زمان حاضر ۱۰۰درصد خانواده های صنعت نفت گچساران زیرپوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارند.
 کاهش ۴۴درصدی فرزندآوری
مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: ۷۳نوزاد در سال ۹۸در این مرکز درمانی متولد شدند که این رقم در مقایسه با سال۹۷ ، ۴۴درصد کاهش داشت.
فروزان نارکی بیان کرد: ۴۲نوزاد دختر و ۳۲نوزاد پسر سال گذشته در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران متولد شدند.
وی با بیان اینکه آذرماه با ۱۴ولادت ثبت شده بیشترین فراوانی این شاخص را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: در دیماه هیچگونه ولادتی در این مرکز درمانی به ثبت نرسیده است.
نارکی بیان کرد: نخستین ولادت ثبت شده سال جاری بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در روز دوم فرودین ماه به ثبت رسید.
گفتنی است هرساله در جهان حدود ۷۳ میلیون نوزاد چشم به جهان باز می‌کنند و در عین حال ۳۰ میلیون نفر نیز چشم از جهان فرو می‌بندند. این به آن معناست که به طور میانگین سالانه ۴۰ میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده می‌شود، به طوریکه به گفته جمعیت‌شناسان، کمتر از ۵ سال آینده کره زمین میزبان بیش از ۸ میلیارد انسان خواهد بود.
روز ۱۱ ژوئیه ۱۹۸۷ جمعیت جهان به ۵ میلیارد نفر رسید و از سال ۱۹۸۹ این روز به عنوان روز جهانی جمعیت نام گرفت. این روز هر سال با یک شعار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. شعار امسال روز جهانی جمعیت نیز به حفاظت از سلامت و حقوق زنان و دختران به ویژه در کرونا اشاره دارد.
هدف این روز و بزرگداشت آن این است که به ابعاد مختلف جمعیت بیشتر بپردازند و در راستای سلامت، توسعه و توانمندسازی انسان‌ها و ملت‌ها گام بردارند.
۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۴۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید