سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۴۵

اخبار

۱۷هزار و۶۰۰مورد خدمات تصویربرداری در واحد رادیولوژی بیمارستان نفت گچساران انجام شد

مسئول واحد رادیولوژی (پرتونگاری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷هزار و ۶۰۰مورد خدمات تصویربرداری در این واحد انجام شده است.
رزیتا آقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰نفر از جمعیت تحت پوشش از خدمات رادیولوژی و سونوگرافی بهره مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعات مربوط به رادیولوژی و بیشترین حجم مراجعات به ترتیب در ماههای مهر، دی، اردیبهشت و آذرماه بوده است.
وی افزود: بخش تصویربرداری بیمارستان بعثت صنعت نفت با حضور متخصصین رادیولوژی و بهره‌مندی از دستگاه ‌های پیشرفته‌ تصویربرداری پزشکی از جمله ماموگرافی دیجیتال، تراکم سنج استخوان (BMD)، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی مدرن (GE8)، دستگاه پانورکس و سفالومتری (رادیوگرافی دیجیتال دندانپزشکی (O.P.G)، رادیولوژی پرتابل و رادیوگرافی دیجیتال و آنالوگ به عنوان یکی از مراکز پیشرفته صنعت نفت آماده خدمات رسانی به جمعیت تحت پوشش است.
آقایی اضافه کرد: در سال۹۸، ۱۰هزار مورد خدمات تصویربرداری رادیولوژی دیجیتال، شش هزار مورد سونوگرافی دیجیتال (GE8) و یکهزار و ۱۰۰مورد پانورکس دندانپزشکی (O.P.G) به جمعیت تحت پوشش ارایه شده است.
وی افزود: بیشترین سونوگرافی ها مربوط به شکم، لگن، بارداری به استثنایNTوNB، تیروئید، بافت نرم، پروستات، کلیه، داپلرها به جزء واریس و عروق کلیه است.
وی یادآوری کرد: سال گذشته همزمان با دهه مبارک فجر یک دستگاه ماموگرافی دیجیتال و پیشرفته و یک دستگاه سنجش تراکم استخوان (دانسیتومتری) جهت ارایه خدمات بهتر در بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت شهرستان گچساران نصب و بهره برداری شد.
مسئول واحد رادیولوژی (پرتونگاری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در ادامه با اشاره به اینکه این واحد پیش از این به ماموگرافی آنالوگ مجهز بوده اضافه کرد: درگذشته به علت نبود دستگاه ماموگرافی دیجیتال برخی بانوان برای تشخیص بیماری های مربوط به سینه می بایست به بخش خصوصی و یا شهرستان های دیگر عزیمت می کردند ولی با بهره برداری از دستگاه ماموگرافی دیجیتال شاهد ارائه خدمات تصویربرداری پیشرفته تر به جمعیت تحت پوشش هستیم.
آقایی با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی دیجیتال دارای کیفیت بالا، دقت اطلاعات و تسریع دهنده ارائه خدمات است، اظهار داشت: تصاویر ماموگرافی دیجیتال در کمتر از ۱۰ثانیه آماده می شود در حالیکه در شیوه ماموگرافی معمولی، بین۵ تا ۱۰دقیقه زمان نیاز است.
وی، حدود ۲۰۰مورد ماموگرافی دیجیتال و ۳۰۰مورد دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان) را از دیگر خدمات این مرکز اعلام کرد.
آقایی تصریح کرد: بیماران از واحدهای اورژانس، کلینیک های تخصصی، عمومی، دندانپزشکی و بهداشت خانواده به واحد رادیولوژی ارجاع داده می شوند.
در حال حاضر افزون بر ۱۳هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.

1

1

1

1

 
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
تعداد بازدید : ۷۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید