سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۴

اخبار

رهاسازی پسماندهای کرونایی؛ دردی که در کف خیابانها می ماند

رهاسازی ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده در محیط پیرامون، حاشیه‌هایی دردناک در متن وضعیت کرونایی کشور است که علاوه‌بر مخاطرات بهداشتی، بی‌مسوولیتی برخی از شهروندان در برابر جامعه را به همراه دارد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ این روزها در حالی که بارها کارشناسان بر رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی به شدت تاکید می‌کنند و حتی کارشناسان و پزشکان از کوچکترین توصیه‌های بهداشت فردی در برابر کرونا نمی گذرند، عده‌ای از شهروندان اقدام به رهاسازی ماسک و دستکش مصرف شده خود در کنار خیابانها و پیاده‌روها می‌کنند.

1

این لوازم حفاظت فردی تا زمانی که به صورت صحیح مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند تا حدی از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کند و سبب می‌شود تا افراد با آرامش خاطر بیشتری در جامعه حاضر شوند و به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.
اما زمانی که همین لوازم بهداشتی بدون توجه به مسائل بهداشتی، در محیط اطراف رهاسازی شود آن زمان خطر شیوع ویروس کرونا تشدید می‌شود و سلامتی افراد زیادی به خطر می‌افتد.
این روزها با گذر از برخی کوچه‌ها و خیایان‌های شهر و با مشاهده ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده درد عمیقی بر دل می‌نشیند و این مساله در شرایط شیوع کرونا یک زنگ خطر برای بهداشت محیط است.

1

این روزها صحنه‌های زیبایی از همدلی و همراهی مردم با یکدیگر دیده می‎شود از همه زیباتر صحنه‌های زیبای خدمتگزاری پزشکان و پرستاران قهرمان این سرزمین است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا بیماران مبتلا مغلوب ویروس کرونا نشوند و سلامتی خود را بازیابند اما اینکه عده‌ای از سر ناآگاهی، بی‌مسئولیتی و نداشتن تعهد در قبال خود و اجتماع زباله‌های بهداشتی را در سطح شهر رها می‌کنند، این زیبایی‌ها را تحت‌ تاثیر خود قرار می‎دهد و زحمت پزشکان و پرستاران را بیشتر می‌کند.

1

هر چند معضل ریختن زباله و آشغال در محیط پیرامون موضوع جدیدی در جامعه نیست و طی دهه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای رفع آن انجام شده اما این عادت غلط یا به عبارت بهتر فقرفرهنگی امروز در متن دردناک کرونا به حاشیه‌ای قابل تامل و دردناک‌ تبدیل شده است.
به گفته متخصصان بهداشت محیط رهاسازی ماسک، دستکش و دستمال‌های آلوده در محیط به اندازه زباله‌های عفونی خطرناک است و می‌تواند در شیوع بیشتر ویروس کرونا موثر باشد.

1

 
۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۶۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید