سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۱

اخبار

ارائه چهارهزار و۹۹۹خدمات مشاوره توسط مرکز مشاوره صنعت نفت گچساران

مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران گفت: چهارهزار و۹۹۹ مورد خدمات مختلف توسط مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به خانواده های نفت و گاز گچساران در سال گذشته ارائه شده است.
سیده زهرا فاطمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: از این تعداد مشاوره  دوهزار و ۹۲۵ مورد روانشناسی و مشاوره، ۹۸۶مورد گفتاردرمانی، ۵۴۷مورد روانپزشکی، ۴۴۰مورد کاردرمانی و ۱۰۱مورد ارجاعی از طب کار بوده است.
وی گفت: مشکلات فردی با دو هزار و ۸۹۲جلسه، خانواده درمانی با ۹۵۴جلسه و کودک و نوجوان با ۹۰۲جلسه بیشترین فراوانی را در این مشاوره ها داشته است.
فاطمی ادامه داد: ۵۴درصد جلسات مشاوره معادل دوهزار و ۶۸۰جلسه مربوط به خانم ها و ۴۶درصد جلسات معادل دوهزار و ۳۱۹ جلسه مربوط به آقایان بوده است.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی مراجعات در سال گذشته به ترتیب در ماههای شهریور، مرداد و آذرماه صورت گرفته است.
فاطمی یادآور شد: در مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدماتی از جمله مشاوره خانواده ، زوج‌درمانی ، خانواده‌درمانی، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودکان، نوجوانان و جوانان، ازدواج، مشاوره شغلی، مهارت‌های زندگی، روان‌درمانی، روان‌سنجی، گفتاردرمانی، توانبخشی و بازتوانی جسمی و حرکتی، آموزش شاغلین و پژوهش ارائه می‌شود.
برگزاری۴۵جلسه آموزشی
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته ۴۵جلسه آموزشی با مشارکت یکهزار و ۴۷۵نفر آموزش گیرنده از سوی مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران برگزار شد.
فاطمی سبک زندگی سالم، استرس و عوامل مبارزه با آن، نقش خودمراقبتی در نشاط اجتماعی، مهارت های زندگی، ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی، نشاط و شادی اجتماعی در دانش آموزان، نقش مهارتهای  زندگی در سلامت روان، روابط بین فردی، روابط اجتماعی و مناسبت ها، بلوغ و نوجوانی، روابط شغلی، آسیب های اجتماعی، تحکیم و نشاط اجتماعی در خانواده را از جمله سرفصل های جلسات آموزشی مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران بیان کرد.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران گفت: این جلسات آموزشی برای گروه های هدف خانواده ها، دانش آموزان و شاغلین برگزار شد.
فاطمی توزیع بروشور میان شرکت کنندگان در جلسات آموزشی و مراجعه کنندگان را از دیگر خدمات این مرکز عنوان کرد.
ارائه خدمات مشاوره روانشناختی در پی شیوع کرونا
وی در ادامه یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا و سرعت و نحوه انتشار آن که پیش بینی می شد موجب اضطراب و نگرانی در برخی از مردم شود، در همین راستا با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی مشاوره تلفنی راه اندازی شد.
فاطمی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه دسترسی به خدمات سلامت روان یکی از خدمات این مرکز است، اظهار داشت: خدمات گیرندگان می توانند با شماره گیری تلفن شهری۳۲۲۲۰۶۰۴ و شرکتی۲۴۶۰۰ از خدمات مشاوره روانشناختی این مرکز بهره مند شوند.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران خاطر نشان کرد: تعدادی از کارشناسان سلامت روان این مرکز برای پاسخگویی به سئوالات روانشناختی فعال هستند.
گفتنی است در حال حاضر افزون بر۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.

1

1

1

 
۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۵۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید