سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۳۰

اخبار

افزایش مراجعات به درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

مسئول درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: مراجعات به درمانگاه های مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران طی سال 98 نسبت به سال 97 افزایش یافت.
رحمان رضایی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: سال گذشته 11هزار و 934نفر بار به درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه که نسبت به سال97 بیش از پنج و دو دهم درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 9هزار و 148 نفر بار از مراجعات به درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مربوط به افراد غیر شرکتی و دوهزار و 786 نفر بار افراد شرکتی بوده است.
به گفته رضایی کیا یکهزار و ۶۶۴نفر تحت پوشش درمانگاههای عملیاتی ‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در۱۰منطقه عملیاتی فعالیت دارد که ۹۰درصد این مناطق مجهز به درمانگاه است.
رضایی کیا تصریح کرد: این درمانگاهها در مناطق عملیاتی دشت گز، پازنان، رگ سفید، سیاهمکان، گوره، بی بی حکیمه۲، بی بی حکیمه۱، بینک و نرگسی خدمات رسانی می کنند.
وی نزدیکترین درمانگاه عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را درمانگاه دشت گز در فاصله ۱۵کیلومتری و دورترین آن را درمانگاه نرگسی در ۲۵۰ کیلومتری گچساران اعلام کرد.
منطقه عملیاتی دشت بلوط فاقد درمانگاه
رضایی کیا یادآور شد: منطقه عملیاتی دشت بلوط که در فاصله۲۶کیلومتری گچساران قرار دارد هم اکنون فاقد درمانگاه است. 
مسئول درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مجموع تخت های پیش بیمارستانی این درمانگاهها را 27 تخت عنوان کرد و ادامه داد: 9 آمبولانس تیپ B در درمانگاههای عملیاتی خدمات رسانی می کنند.

1

 وی اضافه کرد: خدمات امدادی و پزشکی در درمانگاههای سیاهمکان و بی بی حکیمه 1 توسط پزشک و در سایر درمانگاهها توسط پزشکیار ارائه می شود.
رضایی کیا با بیان اینکه پزشک و پزشکیار به صورت شبانه روزی در درمانگاههای عملیاتی حضور دارند، گفت: این واحدهای درمانی مجهز به داروخانه، انبار دارویی، اتاق بستری موقت، اتاق اورژانس و احیا، اتاق استراحتگاه پزشکان، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات هستند.

1

 ارائه خدمات شایسته به کارکنان مناطق عملیاتی
وی همچنین با بیان اینکه اولویت اصلی بهداشت و درمان صنعت نفت ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان مناطق عملیاتی و خانواده های صنعت نفت است، ابراز کرد: ‌بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق عملیاتی حضور مستقیم دارد تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کند.
مسئول درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه آمار مراجعه به درمانگاه بی بی حکیمه1 را دو هزار و 118نفر بار، پازنان را یکهزار و 742 نفر بار، نرگسی را یکهزار و 634 نفر بار، سیاهمکان را یکهزار و 599نفر بار، بی بی حکیمه2 را یکهزار و 270نفر بار، گوره را یکهزار و 198 نفر بار، رگ سفید را 941نفر بار، بینک را 784نفر بار و دشت گز را 648 نفر بار عنوان کرد.
رضایی کیا اظهار داشت: در سال گذشته یکهزار و 612 مورد تزریقات، 664 مورد نوار قلب، 617 مورد پانسمان، 501مورد بستری، 429 مورد سرم درمانی، 123 مورد اعزام، 122 مورد حادثه، 54 مانور، 36 مورد سوچر و 20 جلسه ایمنی در درمانگاه های مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران انجام گرفته است. 
اجرای طرح تب سنجی برای کارکنان مناطق عملیاتی
رضایی کیا گفت: برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طرح تب سنجی و پایش سلامت کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت گچساران به صورت روزانه انجام می شود.
وی افزود: تمامی درمانگاه های مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به طور مستمر و روزانه شستشو، ضد عفونی و گندزدایی می شود. 

وی تصریح کرد: بنرها و پوسترهایی با موضوع رعایت فاصله اجتماعی در تمامی درمانگاههای مناطق عملیاتی نصب شده اند.

 مسئول درمانگاه های مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اضافه کرد: این عملیات تا ریشه‌کنی این ویروس ادامه خواهد داشت.
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۸۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید