سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۳

اخبار

کاهش54درصدی مراجعات به اورژانس بیمارستان بعثت نفت گچساران

مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : میزان مراجعه به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 54 درصد کاهش یافت.
رحمان رضایی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : این آمار نشان می‌دهد پویش «در خانه بمانیم» تاثیر گذار بوده و مشارکت مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش حضور  مردم برای خدمات درمانی غیرضروری شده است.

1

وی در ادامه اظهار داشت : این تعداد مراجعه در حالی از یکم تا پایان روز سی و یکم فروردین ماه ثبت شد که در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 706 مراجعه در این واحد ثبت شده بود.
مردم برای خدمات درمانی غیرضروری مراجعه نکنند
رضایی کیا تصریح کرد : به مردم توصیه می شود در شرایط فعلی (شیوع ویروس کرونا)  اگر مورد اورژانسی ندارند کمتر در بیمارستان ها و مراکز درمانی پر ازدحام حضور پیدا کنند.
16678نفر به اورژانس بیمارستان بعثت نفت گچساران مراجعه کردند
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : در سال گذشته 16 هزار و 678 نفر به بخش اورژانس بیمارستان بعثت نفت مراجعه و از خدمات پزشکی ، درمانی و دارویی آن بهره‌مند شدند.
افزایش 7درصدی مراجعات
رضایی کیا افزود : حجم مراجعات به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سال 98 نسبت به مراجعات سال 97 حدود 7 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد : از این تعداد 13 هزار و 519 مورد در بخش بیماران سرپایی و سه هزار و 159 مورد در بخش بستری بوده است.
رضایی کیا در ادامه با اعلام اینکه خدمات انجام شده در اورژانس شامل احیاء ، حادثه  و تریاژ در سطوح مختلف می باشد افزود : بیشترین خدمات مربوط به تریاژ سطح 4 با 10هزار و 270 مورد بوده است.
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تصریح کرد : در سال گذشته 3هزار و 65مورد تریاژ سطح 5 ، دو هزار و 434 مورد تریاژ سطح 3 ، 530 مورد تریاژ سطح 2 و 24 مورد تریاژ سطح 1 در اورژانس صورت پذیرفته است .
وی آمار مراجعه‌کنندگان در فروردین‌ماه را یکهزار و 706  مورد ، اردیبهشت ماه را یکهزار و 617 مورد ، خرداد یکهزار و 213 مورد ، تیرماه را یکهزار و 264 مورد ، مردادماه را یکهزار و 414 موردشهریورماه را یکهزار و 305 مورد ، مهرماه را دوهزار و 25 مورد ، آبان ماه را یکهزار و 574 مورد ، آذرماه را یکهزار و 366 مورد ، دی ماه را یکهزار و 226 مورد ، بهمن ماه را یکهزار و 206 مورد و اسفندماه را 762 مورد اعلام کرد.
مراجعه 343 مصدوم به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران
وی همچنین شمار مصدومان مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سال گذشته را 343 نفر اعلام کرد.
3مورد احیای موفق
رضایی کیا گفت : 3نفر با تلاش کادر درمانی اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سال گذشته احیا شدند و به زندگی دوباره بازگشتند.
وی یادآور شد : هم اکنون بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران دارای یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس ، 5 نفر پزشک عمومی ، 10 پرستار و 4 نیروی خدمات است که در 24 ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می دهند .
در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.

 

 
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۵۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید