سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳

اخبار

ارائه خدمات بهداشتی و روانی به 3 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان، اولیا و مربیان مدارس زیرپوشش نفت

افزون بر 3 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان، اولیا و مربیان مدارس زیرپوشش نفت گچساران در طول هفته سلامت خدمت بهداشتی و روانی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، مریم پشتدار مسئول بهداشت مدارس بیمارستان نفت این مرکز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت هفته سلامت و با تأکید بر اینکه برنامه‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت و تندرستی باید در طول سال اجرایی شود، اظهار کرد: بی توجهی به سلامت روان مفقود شدن این حلقه ی زندگی که در ارتباط با سایر حلقه های زندگی امروزی است.
وی معتقد است سلامت یا بهداشت روان عبارت از نحوه تفکر ، احساس و عملکرد ما به منظور رویارویی با موقعیت‌های زندگی بوده و اهمیت آن به ویژه در کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار مورد توجه بوده چرا که  توجه خانواده‌ها و عملکرد اجتماع به همراه هم می‌تواند به جلوگیری از ایجاد و یا رفع مشکلات روحی و روانی فرزندان کمک کند.
پشتدار با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و روانی در طول هفته سلامت در مدارس حوزه نفت و گاز این منطقه ابراز کرد: در طول این هفته آموزش‌های در زمینه بهداشت مواد غذایی، تغذیه سالم، بهداشت فردی و بهداشت روان برای دانش‌آموزان ارائه شد.
مسئول بهداشت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان این‌که آموزش‌های بهداشت مواد غذایی، طریقه و شرایط نگهداری مواد غذایی ، جلوگیری از فشار خون، قند خون ، بهداشت محیط و بهداشت روان برای والدین و معلمان ارائه شد.
پشتدار با اشاره به این‌که به افزون بر 3 هزار و 70 دانش‌آموز مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ارائه شد، تصریح کرد، برای والدین و معلمان علاوه بر آموزش، تست‌های قند خون ، اندازه‌گیری فشار خون نیز صورت گرفت.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه آموزش‌ها همراه با انجام تست بود اهمیت کار و آموزش‌ها نمود بیشتری داشت و در واقع برای افرادی که تاکنون اهمیت چندانی به موضوع سلامت و چکاپ خود نمی‌داند تلنگری بود.

بهداشت مدارس در هفته سلامت 12
بهداشت مدارس در هفته سلامت 11
بهداشت مدارس در هفته سلامت 10
بهداشت مدارس در هفته سلامت 9
بهداشت مدارس در هفته سلامت 8
بهداشت مدارس در هفته سلامت 7
بهداشت مدارس در هفته سلامت 6
بهداشت مدارس در هفته سلامت 5
بهداشت مدارس در هفته سلامت 4
بهداشت مدارس در هفته سلامت 3
بهداشت مدارس در هفته سلامت 2
بهداشت مدارس در هفته سلامت 1

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۷۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید