سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۸

اخبار

شنوایی۵۲۰۰نفر در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران سنجش شد

کارشناس شنوایی شناسی واحد شنوایی سنجی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال جاری شنوایی پنج هزار و ۲۰۰نفر سنجش شد.
رضا دانشی به مناسبت روز جهانی شنوایی به خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : ۷۰درصد مراجعین جهت سنجش را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند .

1

این کارشناس بیان داشت :  سه هزار و ۸۰۰نفر از مراجعین شاغلین شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و یکهزار و ۴۰۰ نفر  افراد تحت پوشش می باشند .
دانشی گفت : مراجعات به واحد شنوایی سنجی شامل شاغلین شرکت بهره برداری نفت و گاز ، معاینات دوره ای نوجوانان ، مراجعین مراکز درمانی و نوزادان می باشد .
وی با بیان اینکه واحد شنوایی سنجی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به دستگاههای ادیومتری ، تیم پانومتری ، دستگاه شنواسنجی نوزادان OAE و اتوسکوپ (گوش بین)  مجهز می باشد ، بیان کرد : این دستگاهها سالیانه۲بار به روز رسانی می شوند .
این واحد از سال۱۳۷۸تاکنون آغاز به فعالیت نموده است و هم اکنون۲کارشناس شنوایی شناسی در واحد شنوایی سنجی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می دهند .  
در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند .
اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدود کند
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) هر ساله ۱۳ اسفندماه برابر با سوم مارس به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری گردیده است .
بر اساس آخرین برآوردهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی شنوایی در سوم مارس ۲۰۱۸ ، قریب بر ۹۰۰میلیون نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ از کم شنوایی ناتوان کننده رنج خواهند برد .
در حال حاضر ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان از کم شنوایی رنج می برند ، که ۳۴ میلیون نفر از آنها (معادل ۹.۱درصد) کودک هستند . آمارهای رسمی منتشر شده توسط این سازمان حکایت از رشد روز افزون کم شنوایی ناتوان کننده طی سال های گذشته بخصوص در پنج سال اخیر دارد که از ۳۶۰میلیون نفر در سال ۲۰۱۳به ۴۶۶میلیون نفر طی سال ۲۰۱۷ رسیده است .
دو سوم افراد دچار کم شنوایی در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند . از نظر بار کلی بیماریها (GBD) ، کم شنوایی ۶.۸ درصد از بار کلی بیماریها را شامل می شود و بر اساس سالهای سپریشده با ناتوانی (YLD) سومین عامل اصلی را به خود اختصاص می دهد . بیش از ۵۰ درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی قابل پیشگیری هستند .
عدم شناسایی و مداخله بموقع کم شنوایی ، سالانه ۷۵۰میلیارد دلار در هزینه های مستقیم سلامت کشورها صدمه تحمیل می کند و باعث از دست دادن بهره وری در کشورها می شود .
روز جهانی شنوایی هر سال در سومین روز از سومین ماه میلادی برگزار می‌شود ؛ این روز در سال ۲۰۰۷میلادی در اولین کنفرانس بین‌المللی پیشگیری و توانبخشی اختلال شنوایی در شهر پکن ، پایتخت چین با هدف بالا بردن آگاهی و ترویج مراقبت از گوش و شنوایی در سراسر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شد و از سال ۲۰۱۶ از «روز جهانی مراقبت از گوش» به «روز جهانی شنوایی» تغییر نام پیدا کرد .
امسال سازمان بهداشت جهانی ۱۳ اسفند ماه مصادف با ۳ مارس ۲۰۲۰ میلادی را با  شعار " اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدود کند" ،  نامگذاری نموده است .
 
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۵۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید