سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

اخبار

کارکنان بهداشت و درمان و شرکت بهره برداری صنعت نفت گچساران آموزش همگانی ویروس کرونا را فراگرفتند

مسئول بهداشت محیط و پسماند بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران از ارائه آموزش پیشگیری و دانستنی‌های ضروری ویروس کرونا به کارکنان بهداشت و درمان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد.
سمیرا چهارده چریک در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود : این دوره های آموزشی ویژه کادر درمان ، نیروهای غیردرمان مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و کارکنان خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بوده است .
وی ادامه داد : شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی با معرفی ویروس کرونا ، علایم و نشانه‌های ابتلا ، راههای انتقال ویروس کرونا ، راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، روش صحیح استفاده از ماسک ، در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا و یا مواجهه با فرد مبتلا ، چه کنیم ، آیا درمان یا واکسنی برای ویروس کرونا وجود دارد ، ضدعفونی صحیح اماکن و وسایل مورد استفاده ، کلیپ‌های آموزشی مفید و فایل‌های مرتبط و مفاهیم مرتبط با ویروس کرونا را فرا گرفتند .
چهارده چریک اضافه کرد : آمبولانس ویژه ای از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای انتقال و سرویس دهی به بیماران احتمالی ویروس کرونا در نظر گرفته شده است .
حدود ۲ ماه پیش کرونا ویروس در چین ایجاد شد و براساس بررسی دانشمندان ۹۶ درصد ژنتیک این ویروس با ویروس موجود در بدن خفاش یکسان است و به همین دلیل حدس زده می‌شود منبع آن از این حیوان باشد ، چین بعد از گذشته سه هفته متوجه مبتلا شدن افرادی به این بیماری شد به همین دلیل در سطح وسیعی گسترش پیدا کرد .
این ویروس دو تا سه درصد کشندگی دارد ، هر چند نسبت به بیماری عفونی سارس درصد کشندگی پایین‌تری دارد ولی واگیری آن وسیع و سریع اتفاق می‌افتد و هر فرد مبتلا می‌تواند سه تا چهار نفر را آلوده کند ، دوره نهفتگی این ویروس در بدن انسان از ۲ روز تا ۱۴ روز طول می‌کشد و همین موجب سخت‌تر کردن کار درمان می‌شود .
بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و دو هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  ۲۵ هزار و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته اند .

1

1

1

1
۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۷۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید