سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۲

اخبار

دوره آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس گچساران برگزار شد/تب،سرفه و تنگی نفس،علائم اصلی ابتلا به ویروس کرونا

دوره آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس صنعت نفت گچساران برگزار و راههای پیشگیری از ویروس کرونا در این دوره پیشگیری توسط کارشناسان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به دانش آموزان ، آموزش داده شد.
تب ، سرفه و تنگی نفس ، علائم اصلی ابتلا به ویروس کرونا
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مسئول اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : علائم و نشانه های اصلی بیماری کرونا ویروس شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است .
رحمان رضایی در دوره آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس صنعت نفت گچساران افزود : لرز همراه با تب ، دردهای جسمانی ، گلو درد ، سردرد ، آب‌ریزش بینی ، درد عضلانی و اسهال از دیگر علائم بروز این بیماری است .

1

وی اظهار داشت : در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت در دسترس نیست و به  علت داشتن ماهیت ویروسی ، آنتی بیوتیک‌ها برای درمان مؤثر نیستند .
وی اضافه کرد : این ویروس می‌تواند انسان و حیوان را تحت تاثیر قرار دهد و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای گروه‌های پرخطر بیماری کرونا ویروس هستند .
مسئول اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بیان کرد : برای پیشگیری از این بیماری بهتر است از دست‌دادن و روبوسی‌کردن با افراد دارای علایم تنفسی سرفه ، عطسه و تنگی نفس خودداری کرده و دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال پوشاند .
وی به دانش آموزان توصیه کرد : به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه با آب و صابون کنید و تمامی قسمت‌های دست به خصوص انگشت شست ، کف دست و مچ دست شسته شود .
رضایی اضافه کرد : از رها کردن دستمال کاغذی‌های مصرف‌شده در محیط خودداری کرده و از مالیدن دست‌آلوده خود به چشم ، بینی و دهان خود بپرهیزید .
گفتنی است حدود ۲ ماه پیش کرونا ویروس در چین ایجاد شد و براساس بررسی دانشمندان ۹۶ درصد ژنتیک این ویروس با ویروس موجود در بدن خفاش یکسان است و به همین دلیل حدس زده می‌شود منبع آن از این حیوان باشد ، چین بعد از گذشته سه هفته متوجه مبتلا شدن افرادی به این بیماری شد به همین دلیل در سطح وسیعی گسترش پیدا کرد .
این ویروس دو تا سه درصد کشندگی دارد ، هر چند نسبت به بیماری عفونی سارس درصد کشندگی پایین‌تری دارد ولی واگیری آن وسیع و سریع اتفاق می‌افتد و هر فرد مبتلا می‌تواند سه تا چهار نفر را آلوده کند ، دوره نهفتگی این ویروس در بدن انسان از ۲ روز تا ۱۴ روز طول می‌کشد و همین موجب سخت‌تر کردن کار درمان می‌شود .

1

1

1

1

1
1

1

 
۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۷۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید