سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۱۶
 

اخبار

16 هزار و 430 نفر مراجعه به مرکز توانبخشی و سلامت روان باران در10 ماهه سال جاری

دکتر سعید گران پی متخصص اعصاب و روان و مسئول مرکز توانبخشی و سلامت روان باران بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،از مراجعه 3 هزار و 489 نفر به روانپزشک و 1407 نفر به روانشناس و تعداد4170 جلسه کاردرمانی جسمی و 2972 جلسه کاردرمانی ذهنی4392 جلسه گفتار درمانی درمرکز توانبخشی و سلامت روان باران خبر داد.

دکتر سعید گران پی در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت : در مرکز مشاوره باران بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،خدماتی از جمله مشاوره خانواده ،مشاوره پیش از ازدواج، زوج‌درمانی ، خانواده‌درمانی، مشاوره تحصیلی ، مشاوره کودکان ، نوجوانان و جوانان ، مشاوره شغلی ، مهارت‌های زندگی ، بیمار یابی ، تشخیص و درمان بیماری ها توسط روانپزشک، روان‌سنجی ، گفتاردرمانی  وکاردرمانی ، کارگاههای آموزشی ارائه می‌شود.

وی گفت : مشاوره فردی با 854 نفر  ، کودک و نوجوان با303 نفر و خانواده با250 نفر بیشترین فراوانی را داشته اند.

دکتر گران پی افزود : همچنین بیماری خلقی 34 درصد و اضطرابی 30 درصد مراجعان این مرکز در 10 ماهه سال جاری تشکیل داده است.

وی گفت: در زمینه آموزش و پیشگیری نیز کارگاههای اموزشی هر هفته توسط روانشناسان این مرکز برگزار می گردد و در 66 گارگاه جمعاً حدود 1320 نفر طی 10 ماهه سال جاری اموزش دیده اند. همچنین کارگاه اکادمی خانواده هر هفته با موضوعات متنوع اموزشی در خدمت خانواده های محترم می باشد .

دکتر گران پی خاطرنشان کرد : 2 نفر متخصص بیماریهای اعصاب و روان ، یک نفر دکترا و یک نفر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مشغول ارائه خدمات در مرکز مشاوره باران هستند.

وی تصریح کرد : علاقه مندان برای انجام خدمات مشاوره و روانپزشکی، می توانند برای تعیین وقت ، با شماره نوبت دهی 4385-3168-077 از ساعت 15 الی 17 (روزهای شنبه تا چهارشنبه) واقع در شهرک مسکونی توحید جم تماس حاصل نمایید.

دکتر گران پی یادآور شد: مرکز سلامت روان و توانبخشی باران با مدیریت و نظارت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از آذر ماه 1397 به ارائه خدمات به اهالی محترم منطقه و بخصوص ساکنان محترم شهرک های مسکونی مستقر در منطقه می پردازد.سلامت روان بخصوص از انجا بیشتر اهمیت پیدا می کند که می تواند زمینه ساز انواع اسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق باشد. با توجه به امار های ارائه شده توسط وزارت محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حدود 33 درصد از جمعیت کشور نیاز به خدمات سلامت روان دارند و این خود گواهی است بر اهمیت فعالیت های چنین مراکزی.

وی گفت : لازم به ذکر است در علم جدید به درمان به عنوان پیشگیری ثانویه نگاه می شود ، یعنی چنانکه فردی با هرگونه مشکل جسمی و روحی به موقع و موثر درمان گردد ، از بروز تبعات فردی ، خانوادگی و بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد .

انجام 11 هزار و 534 جلسه کادرمانی و گفتار درمانی در مرکز توانبخشی و سلامت روان باران بهداشت  ودرمان صنعت نفت بوشهر

دکتر سعید گران پی در ادامه گفت : طی 10 ماهه سال جاری 11 هزار و 534 جلسه توانبخشی به بیماران ارائه شد .

دکتر گران پی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه سال جاری تعداد 352 بیمار در قالب 11 هزار و 534 جلسه از خدمات مرکز کادرمانی و گفتار درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر بهره مند شدند .

وی افزود : از این تعداد4170 جلسه کاردرمانی جسمی و 2972کاردرمانی ذهنی4392 جلسه گفتار درمانی بوده است .

مسئول مرکز توانبخشی و سلامت روان باران تصریح کرد : هم اکنون 4 نفر کاردرمانگر و 2 نفر گفتاردرمانگر به بیماران خدمات ارایه می کنند .

مراجعه کنندگان می توانند برای تعیین وقت ، با شماره نوبت دهی23401-376-077 از ساعت 9 الی 12و 14 الی 17 (روزهای شنبه(صبح و عصر) تا پنج شنبه(فقط صبحها))  برای گرفتن نویت کاردرمانی و گفتار درمانی واقع در شهرک مسکونی توحید جم تماس حاصل نمایید.

وی افزود: بخش توانبخشی شامل گفتار درمانی و کاردرمانی جسمی و ذهنی ، افرادی با ناتوانی های جسمی و روحی با تشخیص پزشکان متخصص ، خدمات توانبخشی را دریافت می کنند. در این بخش به مشکلات ناشی از بیماریهای ناتوان کننده مانند فلج مادرزادی یا CP  و اختلالات گفتاری پرداخته می شود. در واقع در این بخش مجموعه ای از خدمات هماهنگ با سایر بخشهای پزشکی و پیراپزشکی در جهت حفظ، بهبود و ارتقای سطح کارآیی این افراد انجام می شود.

۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۳۳,۱۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید