سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

اخبار

برگزاری جلسه کمیته سلامت برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا

جلسه کمیته سلامت به منظور کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و همچنین افزایش میزان آمادگی در صورت شیوع این بیماری در تاریخ 21 بهمن ساعت 12درسالن کنفرانس توحید برگزار شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اصفهان ، این جلسه به ریاست رئیس این مرکز  و با حضورمعاونت پشتیبانی، رئیس واحدHSE  و بهداشت ، تمامی رؤسای مراکز سلامت خانواده و سلامت کار ، کارشناسان بهداشت و همچنین سایرکارشناسان مربوطه برگزار شد.

 دکتر نومهر امامی به اهمیت و ضرورت موضوع اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری جلسه بررسی و چگونگی اجرای دستورالعمل پیشگیری و کنترل صادره از طرف مدیر سلامت سازمان در ارتباط با بیماری کرونا ویروس میباشد.

وی افزود، خوشبختانه در جلسه قبلی کمیته سلامت تمهیداتی برای پیشگیری و کنترل این ویروس اندیشیده شد که اجرای این دستورالعمل را برای ما آسان کرده است.

ایشان از خرید و توزیع داروها و تجهزات مصرفی ضروری از جمله ماسک،شیلد ،گان و ... خبر داد بیان کرد: برای تمام جمعیت تحت پوشش و سرپرستان خانواده اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و تهیه و توزیع پوستر صورت گرفته است و نیاز است به گروههای پرخطر مجدداً اطلاع رسانی گردد تا نحوه پیگیری از بیماری و عدم حضور در مکان های پرتردد را یاد آوری نمائیم.

رئیس بهداشت و درمان نفت اصفهان به تجهیز آمبولانس ها بر اساس چک لیست ارسالی از سازمان اشاره کرد و از مسئولین مربوطه درخواست کرد در تکمیل و ارسال فرم های روزانه و ماهیانه ویژه گزارش مشکوک و احتمالی کرونا ویروس که از سازمان ارسال شده با دقت عمل کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعاً به هماهنگ کننده عملیات پیشگیری وکنترل این بیماری اطلاع رسانی گردد.

دکتر امامی در پایان بر ضررورت آموزش به ویژه برای کارکنان خدمات و جمعیت تحت پوشش تاکید و به واحد آموزش دستور داد تا برنامه آموزشی لازم را تهیه و اجرا نماید.

دکتر اشجع متخصص بیماری های عفونی نیز در این جلسه توضیحات کلی در ارتباط با راههای انتقال و عوامل خطر ابتلا این بیماری را ارائه کرد  و گفت: کرونا ویروس جدید  ((NCO2019 ،از دسته ویروسهای کرونا ویریده بوده که با ویروسهایی مثل سارس هم خانواده می باشد ولی خوشبختانه تاکنون میزان مرگ و میر ناشی از آن به مراتب کمتر از سارس می باشد. .

وی افزود :  مرگ و میر در مبتلایان ویروس سارس 10تا 20درصد بوده ولی مبتلایان ویروس کرونا 1 تا 2 درصد گزارش شده است.

 این متخصص ادامه داد: این ویروس نوظهور از اوایل دسامبر2019 در شهر ووهان چین منجر به بروز بیماری های تنفسی شده است.

وی طیف علائم این بیماری را از علائم یک بیماری عفونی دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی تا یک عفونت شدید ریوی و ARDS قابل تغییر دانست و اضافه کرد : افراد با بیماری های مزمن ریوی، قلبی ، کلیوی ،  سرطان ، پیوند اعضاء و... در معرض خطر بیشتری قرار دارند که باید مراقبت بیشتری از آنها صورت گیرد.

ایشان راههای انتقال بیماری را توسط ترشحات تنفسی افراد بیمار(عطسه، سرفه و...) و یا دستهای آلوده به ترشحات تنفسی و یا تماس با سطوح آلوده بر شمرد و تاکید کرد:استفاده از ماسک و شستن مرتب دستها با آب و صابون  از مؤثرترین راه پیشگیری ابتلا به کرونا ویروس است.

دکتر نیازی اصفهانی رئیس واحد HSE و بهداشت نیز از اقدامات و پی گیری های انجام شده در صنایع تحت پوشش گزارشی ارائه و از آمادگی واحد های زیر مجموعه خود در صورت بروز بیماری خبر داد .

ایشان با اعلام یک شماره تلفن اختصاصی برای دریافت گزارش و پاسخگویی افزود : به دلیل حساسیت موضوع و جلوگیری از اپیدمی این بیماری در صنعت باید مشارکت اجتماعی را بالا برده و راههای کنترل و پیشگیری را افزایش دهیم.
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۳۲,۷۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید