سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۸

اخبار

همزمان با دهه مبارک فجر؛نصب تجهیزات تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان صنعت نفت گچساران

همزمان با دهه مبارک فجر یک دستگاه ماموگرافی دیجیتال و پیشرفته و یک دستگاه سنجش تراکم استخوان در بیمارستان بعثت صنعت نفت شهرستان گچساران نصب و بهره برداری شد.
دکترمحمدمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود : این دستگاه ها با هزینه بیش از 28 میلیارد ریال خریداری و در واحد تصویربرداری (رادیولوژی) بیمارستان بعثت صنعت نفت نصب شده است .

1

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واحد پیش از این به ماموگرافی آنالوگ مجهز بوده اضافه کرد : درگذشته به علت نبود دستگاه ماموگرافی دیجیتال برخی بانوان برای تشخیص بیماری های مربوط به سینه می بایست به بخش خصوصی و یا شهرستان های دیگر عزیمت می کردند ولی با بهره برداری از دستگاه ماموگرافی دیجیتال شاهد ارائه خدمات تصویربرداری پیشرفته به بانوان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت خواهیم بود .
دکترمحمدی با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی دیجیتال دارای کیفیت بالا ، دقت اطلاعات و تسریع دهنده ارائه خدمات است ، اظهار داشت : تصاویر ماموگرافی دیجیتال در کمتر از 10 ثانیه آماده می شود در حالیکه در شیوه ماموگرافی معمولی ، بین 5 تا 10 دقیقه زمان نیاز است .
وی افزود : سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری استخوان روشی است که با استفاده از آن می توان سفتی و سختی و درجه محکم بودن استخوان های بدن را تعیین کرد .
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد : بخش تصویر برداری بیمارستان بعثت صنعت نفت با حضور متخصصین رادیولوژی و بهره‌مندی از دستگاه ‌های پیشرفته‌ تصویر برداری پزشکی از جمله ماموگرافی دیجیتال ، تراکم سنج استخوان (BMD) ، رادیولوژی دیجیتال ، سونوگرافی مدرن (GE8) ، دستگاه پانورکس و سفالومتری (رادیوگرافی دیجیتال دندانپزشکی (O.P.G) ، رادیولوژی پرتابل و رادیوگرافی دیجیتال و آنالوگ به عنوان یکی از مراکز پیشرفته صنعت نفت آماده خدمات رسانی به جمعیت تحت پوشش است .
دکترمحمدی با اعلام اینکه بخش تصویر برداری بیمارستان بعثت صنعت نفت نقش مهمی در ارتقای خدمت رسانی به بیماران دارد ، تصریح کرد : از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 11 هزار و 800 نفر از بیماران بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران از بخش تصویر برداری خدمات دریافت کردند .
در حال حاضر افزون بر 13 هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند .

 

 
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۵۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید