سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۱

اخبار

پرستاران،فرشتگان سفیدپوش

پرستاران ، فرشته‌های سفیدپوشی که با ایثار زینبی خود برای سلامت بیماران تلاش می کنند .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ پنجم جمادی الاول مصادف با میلاد حضرت زینب (س) است . این روز در تقویم رسمی کشورمان به عنوان «روز پرستار» نامگذاری شده است . پرستاران همواره با شور و عشقی آسمانی مشغول مراقبت و رسیدگی به بیماران هستند .
این روز می تواند یادآور صبر و متانت حضرت زینب (س) و بازآموزی آموزه ها و مولفه هایی معنوی باشد که در زندگی و منش بانوی صبور و پر صلابت کربلا موج می زند .
پرستاری حرفه ای است که ایفای درست و انجام وظیفه در عرصه آن نیازمند دانش ، تجربه ، تلاش ، از خودگذشتگی و بیش از همه درک صحیح از شرایط و تصمیم‌گیری منطقی است .
پرستاران ، جمعی از شریف‎ترین‎ های عرصه علوم پزشکی و از حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت هستند ؛ خدمتگزارانی که حتی ارتقای دانش ، تحول و توسعه نیز از سختی‌ها ، فشارهای کاری و غم‌ها و شادی‌های شغل‌شان نمی‌کاهد و هیچ پیشرفتی جایگزین خدمات آنها نمی‌‌شود ؛ به همین دلیل باور داریم ، جای یک پرستار را فقط یک پرستار می تواند پر می‌کند .
مهربانی‌ شان به وسعت آسمان و شاید فراتر از آن است ، با نگاه سرشار از عشق ، آرامش و امید به زندگی را در دل بیماران و همراهان نگرانشان زنده‌ می‌کنند .
سیپدجامگان بی ادعایی که با تمام وجود در خدمت بیماران بوده و در سخت‌ترین شرایط در کنار آنها هستند و علیرغم تمام خستگی‌ها ، بی‌خوابی‌ها و حتی بدخلقی‌های بیماران ، همچون شمعی به دور آنها می‌گردند و در هر شرایطی وظیفه انسانی خود را انجام می‌دهند .
حرفه پرستاری یکی از مشاغل سخت و پراسترس در جامعه به شمار می‌رود اما این فرشته‌های سفیدپوش با وجود تمام سختی‌ها و خستگی‌ها ، عاشقانه به بیماران خدمت می‌کنند و در بسیاری مواقع تمام خستگی‌شان با مشاهده لبخندی از روی رضایت در چهره بیماران و همراهانشان از تن بیرون می‌رود .
11تا 17 دی ماه با عنوان هفته پرستار نامگذاری شده است . بر اساس آمارهای موجود هم اکنون حدود ۱۵۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در کشور مشغول به کار هستند .

 

 
۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۰۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید