سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۸

اخبار

کارشناس مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران راههای ارتباط موثر با دیگران را تشریح کرد

کارشناس مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در کارگاه مهارت های ارتباطی راههای ارتباط موثر با محیط و دیگران را تشریح کرد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ کارگاه مهارت های ارتباطی موثر با محیط و دیگران ، روز سه شنبه با حضور جمع کثیری از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت برگزار شد .

1

دکتر زینب رحیم دشتی در این کارگاه آموزشی مطالبی در خصوص ارتباط موثر ، موانع ارتباط موثر ، ارزیابی مهارتهای ارتباطی ، عوامل موثر بر ارتباط موثر ،  مهارت های لازم و تمرین عملی ارائه نمود .

1

وی با بیان اینکه ارتباط موثر انتخاب هدفمند رفتارى است که ما را در رسیدن به اهدافمان در ایجاد ارتباط با دیگران یارى کند ، گفت : ارتباط موثر رابطه‌ای است که در آن طرف مقابل پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند .
رحیم دشتی افزود : باید هوشمندانه انتخاب کنیم که چه رفتاری ما را یاری می کند تا به هدفمان از ایجاد ارتباط با طرف مقابلمان برسیم.   
وی با اشاره به اینکه اکثر ما مستقل از اینکه وضعیت امروزمان چیست ، دوست داریم مهارتهای ارتباطی‌مان نسبت به امروز بهبود پیدا کند ،  ادامه داد : طبیعتاً برای اینکه بتوانیم این کار را به صورت جدی و عملی انجام دهیم باید چه کاری انجام دهیم ؟ 
رحیم دشتی مهارت گوش کردن ، یادداشت برداری ، اعتماد کردن ، مهارت سخنوری ، مدارا با دیگران ، روشن فکر بودن ، صادق بودن ، رفتار خوب ، انعطاف پذیری ، زبان بدن و حامی بودن را عوامل موثر بر ارتباط موثر و مهارت های لازم برشمرد . 
وی عنوان کرد : شنیدن (Hearing) ، یک بحث کاملاً‌ فیزیولوژیک است و صرفاً به معنای فعال شدن سنسورهای شنوایی ما در اثر امواج صوتی است و گوش دادن ( (Listening یک مهارت شناختی (Cognitive) است و عملاً یک فعالیت ذهنی و تحلیلی محسوب می‌شود .  
رحیم دشتی یادآور شد : ما معمولاً احساس می‌کنیم که در گفتگو یا مذاکره یا هر نوع ارتباط با دیگران ، اگر بعد از صحبت آنها سکوت کنیم ، کمی فکر کنیم و سپس پاسخ دهیم ، فردی ضعیف یا مذاکره‌کننده‌ای ضعیف یا دوستی غیر همراه محسوب می‌شویم . 
رحیم دشتی خاطرنشان کرد : گوش دادن در جلسات کاری ، کلاس و سمینار ، به کمک یادداشت برداری می‌تواند اثربخش‌تر هم باشد . به همین علت ، معمولاً یادداشت برداری را به عنوان یکی از تکنیک های گوش دادن فعال مطرح می‌کنند . 
وی در ادامه توضیحاتی در خصوص اعتماد کردن و تفاوت اعتماد و بی اعتمادی ارائه داد .
رحیم دشتی همچنین توضیحاتی درباره زبان بدن ارائه نمود و تصریح کرد : روان شناسان معتقدند که در بسیارى از اختلافات و درگیری‌هایی که بین افراد مختلف رخ مى دهد ، 10درصد به دلیل تفاوت نظرات آن‌ها و ٩٠ درصد به دلیل نحوه ى بیان و تُن صداى آنها است .
کارشناس مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه مهارت‌‌های ارتباطی در واقع شناخت احساسات فردی و توجه به آن‌هاست ، بیان کرد : افرادی که از احساسات و روحیات انسانی شناخت کافی دارند در کار خود موفق‌ترند ، به همین دلیل است که احساس رضایت افراد از کاری که انجام می‌دهند تعیین‌کننده‌ی وفاداری و مشارکت آن‌ها است .
رحیم دشتی با تاکید بر اینکه به کارگیری مهارت های ارتباطی ، چشم‌انداز بهتری برای کار و هدفِ ما رقم می‌زند ، عنوان کرد : امروزه ما در دو دنیای واقعی و مجازی زندگی می‌کنیم ، مهارت های ارتباطی ما در این دو دنیا باید منطقی و اصولی باشد .

1

1

1

1

1

1

1

 

 
۳ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۲۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید