سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱

اخبار

ویتامین‌هایی که بدن شما در فصل سرما به آنها نیاز دارد

با تغییرات آب‌وهوایی ناشی از فصول ، درجه حرارت بدن شما نیز تغییر می‌کند . در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد . در این فصل ، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود و از طرفی سرماخوردگی و آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کند .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ بسیاری از این بیماریهای زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ میدهد از این رو با مصرف ویتامینها ، میتوان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماریها پیشگیری کرد :

1

ویتامین سی : شروع زمستان همراه با عفونتهایی مانند سرماخوردگی ، سرفه ، تب و آنفلوآنزا است . این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماریها میشود . ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز میشود . در زمستان میتوانید ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مرکبات ، سبزیجات تیره رنگ و مکملهای این ویتامین دریافت کنید .
ویتامین دی : اگرچه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال مورد نیاز است ، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید ، نیاز شما به این ویتامین بیشتر میشود . در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است . به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند .
ویتامین ای : مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری میکند . گوشت و ماهی ، اسفناج ، بروکلی ، بادام سرشار از این ویتامین هستند .
ویتامین ب کمپلکس : تمام ویتامینهای گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید . این ویتامینها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل میکند تا چربیها و پروتئینها برای سوخت ، مصرف شود . به همین دلیل است که با مصرف ویتامین ب به ویژه ویتامین ب ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش مییابد .
امگا ۳ : این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد . اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ میکنند . بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماریهای مفصلی میشوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است میشود .

 

 
۲ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۴۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید