کارگاه آموزشی تکریم ارباب رجوع با هدف توجیه و آشنایی کارکنان با منشور اخلاقی و چگونگی برخورد با مراجعین ، آشنایی با رویکردهای نوین مدیریت و آشنایی با فرهنگ مشتری مداری در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مدرس این کارگاه آموزشی در ابتدا به تعریف و تفاوت مشتری و ارباب رجوع پرداخت و گفت : مشتری کسی که جهت دریافت کالا یا خدمات به جایی که حق انتخاب دارد مراجعه میکند و ارباب رجوع کسی که جهت دریافت کالا یا خدمات به جایی که حق انتخاب ندارد مراجعه می نماید .
وحید حیدری اطلاع رسانی مناسب ، مهندسی مجدد ، نظرخواهی از مراجعین ، تدوین منشور اخلاقی و تشویق کارکنان را از جمله اهداف طرح تکریم ارباب رجوع برشمرد .
وی در ادامه به تعریف هوش هیجانی پرداخت و گفت : هوش هیجانی عبارت است از توانایی یا استعداد انطباق با محیط در مواقع بروز احساسات درونی .
مدرس این کارگاه آموزشی ادامه داد : مشتریان سازمانی به دو دسته برون سازمانی و درون سازمانی دسته بندی می شوند و مشتریان درون سازمانی جایگاه مهمتری دارند .
حیدری همچنین پذیرش و برخورد انسانی ، کیفیت مطلوب مشتری ، مردم داری ، پشتیبانی ، سرویس دهی سریع ، قبول انتقادات و پیشنهادات ، تنوع و حق انتخاب را از جمله شاخص های رضایت مندی مشتریان عنوان کرد .
وی یادآوری کرد : درگیرساختن مدیریت ارشد سازمان ، آموزش و بازآموزی کارکنان ، گزینش کارکنان مناسب ، ارزیابی دائمی نظرات مشتریان و بهره گیری از تکنولوژی روز برای دستیابی به رضایت مشتری گامهای طلایی خدمت بیشتر به مشتریان است .
وی تصریح کرد : آراستگی و پیراستگی ، شنونده خوبی بودن ، عدم تبعیض و اعتماد به سازمان برخی ویژگیهای کارکنان مشتری مدار است .
حیدری عنوان کرد : مشتریان از نوع رضایت مندی به دسته های راضی ، ناراضی ، شاد ، خشمگین و شیفته تقسیم بندی می شوند .
وی ادامه داد : اهم مشکلات مشتریان براساس نظرسنجی تعدد مراجعات ، عدم اطلاع رسانی مناسب ، وجود تبعیض در ارائه خدمات و عدم پاسخگویی مناسب می باشد .
حیدری افزود : تهیه بروشور ، راه اندازی تلفن گویا ، نصب تابلوی راهنما در ورودی ، نصب نام و نام خانوادگی عوامل متصدی انجام کار با پست سازمانی ، تهیه کتاب راهنمای مراجعین و ایجاد سایت اینترنتی برخی از راههای اطلاع رسانی نحوه ارائه خدمات به مشتری می باشد .