سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۹

اخبار

دوره توانمند سازی احیای قلبی ریوی نوزادان در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

دوره توانمندسازی احیای قلبی ریوی نوزادان به منظور ارتقاء دانش کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در قالب کارگاه آموزشی در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ در این کارگاه آموزشی یک روزه ، دکتر رحمت تاجگردون متخصص اطفال به صورت تئوری موارد مورد نیاز در خصوص احیای قلبی ریوی نوزادان را ارائه دادند .

دکتر تاجگردون در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه در کودکان معمولا وقفه تنفسی ، علت اصلی ایست قلبی و ریوی می باشد ، افزود : ایست قلبی اولیه عمدتا در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی رخ می دهد .

1

وی اظهار داشت : حدود 50 درصد تمام کودکانی که نیازمند احیای قلبی و ریوی می باشند شیرخوار (کودکان کمتر از یک سال) هستند .
دکتر تاجگردون ادامه داد : تهویه با آمبوبگ و لوله گذاری داخل نای برخی از روش های احیای قلبی و ریوی در کودکان می باشد .
این متخصص اطفال شاغل در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تکنیک صحیح استفاده از آمبوبگ را تشریح کرد و گفت : از آمبوبگ 250میلی لیتری برای نوزادان و از آمبوبگ 500 میلی متر برای شیرخواران و کودکان استفاده می شود .
دکتر تاجگردون افزود : در صورت انسداد راه هوایی ، عدم پاسخ به تهویه به آمبوبگ و تلاش تنفسی ناکافی از روش لوله گذاری داخل نای استفاده می شود .
وی آماده و سالم بودن تجهیزات ، تجویز اکسیژن 100 درصد حداقل به مدت 1تا3 دقیقه ، استفاده از لوله های بدون کاف در بچه های کمتر از 8 سال و استفاده از لارنگوسکوپ با تیغه مستقیم  برای بچه های زیر 8 سال را از جمله نکاتی عنوان کرد که باید قبل از لوله گذاری رعایت شود .
دکتر تاجگردون در ادامه توضیحاتی در خصوص خطر هیپرونتیلاسیون در طی احیاء  ارائه نمود .
این متخصص اطفال اپی نفرین ، آدنوزین و بی کربنات سدیم را از جمله داروهای احیای قلبی ریوی نوزادان برشمرد و توضیحاتی در خصوص موارد مصرف و دوز این داروها ارائه نمود .
وی وضعیت ناصحیح بیمار ، ارزیابی ناکافی ، ماساژ نادرست قفسه سینه ، تاخیر و خستگی را از اشتباهات شایع در احیای قلبی- ریوی عنوان کرد .
 

1

1

1

 

 
۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۱۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید