سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰

اخبار

متخصص داخلی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران : مرگ سالانه 7.1 میلیون نفر بر اثر بیماری های ناشی از فشار خون

متخصص داخلی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : 7.1 میلیون نفر از مرگ و میرهای جهان در سال به فشارخون نسبت داده می شود .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ دکتر بهادر غضنفری در کنفرانس فشار خون بالا Hypertension که در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد با بیان اینکه فشارخون بالا ، در نتیجه افزایش فشار بیش از حد طبیعی جریان خون بر دیوار و شریان ایجاد می شود ، اظهار داشت : فشارخون جزء بیماری های بسیار شایع طبقه بندی می شود .

1

مرگ سالانه 7.1 میلیون نفر بر اثر بیماری های ناشی از فشار خون 
متخصص داخلی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در ادامه به شمار مرگ های سالانه ناشی از فشار خون بالا اشاره کرد و افزود : 7.1 میلیون نفر از مرگ و میرهای جهان در سال به فشارخون نسبت داده می شود .
دکترغضنفری با اشاره به اینکه فشارخون براساس میلی متر جیوه اندازه گیری می شود بیان کرد : فشارخون سیستولیک ) حداکثر فشار خون) بیشتر از 130 میلی متر جیوه و فشارخون دیاستولیک (حداقل فشار خون) به بالاتر از 80 میلی متر جیوه تعریف می شود .
وی بیان کرد : فشار خون در دو نوع urgent  (فوریتی)  و Emergent  (اورژانسی) طبقه بندی می گردد . 
دکترغضنفری درعین حال توضیح داد : در فشار خون نوع urgent  افزایش فشار بدون آسیب ارگان و در فشار خون نوع Emergent  افزایش فشارخون با آسیب ارگان بوجود می آید .
وی اظهار داشت : در طبقه بندی دیگر فشارخون به نوع اولیه بدون عامل شناخته که 95 درصد موارد را شامل می شود و نوع ثانویه که کمتر از 5 درصد ( بیشتر بیماری های کلیوی عروقی ) تقسیم بندی می شود .
دکترغضنفری در پایان آسیب دیواره عروق و اندام های اصلی شامل (قلب و عروق ، کلیه ، سیستم عصبی ، چشم ها ) را از عوارض فشارخون طولانی مدت عنوان کرد .

1

1

1

1

1

 

 
۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۴۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید