سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۲

اخبار

آنفلوانزا تهدید کننده جدی سلامتی/دوره آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

دوره آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا با هدف افزایش آگاهی فعالان در عرصه سلامت و جلوگیری از شیوع این بیماری در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ متخصص داخلی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در این کارگاه گفت : ویروس آنفلوآنزا خوکی یک ویروس از خانواده آنفولانزای A با آنتی ژنهای سطحی H1 , N1  ) اچ وان ان وان) می باشد .

1

 دکتر سعیدغریب با بیان اینکه این بیماری تهدید کننده جدی سلامتی با عواقب گسترده اقتصادی است ، افزود : از آنجایی که سیستم ایمنی جمعیتهای انسانی توانایی مقابله با این ویروس جدید را ندارد و نیز به علت افزایش مسافرتهای بین المللی در مدت زمان کوتاهی می تواند منجر به همه گیری جهانی گردد .

وی تب ، سرفه ، گلودرد ، آبریزش بینی ، کوفتگی و درد بدن ، سردرد ، لرز و خستگی و در بعضی موارد تهوع و استفراغ را از جمله علائم این بیماری عنوان کرد .

کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در جمع شرکت کنندگان در مورد پیشگیری این بیماری اظهار داشت : شستن دست‌ها به عنوان مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری آنفلوآنزا مورد تاکید است .

1

مهدی شفیع زاده عنوان کرد : انجام اقدام هایی مانند پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه ، رعایت فاصله یک متر با دیگران ، عدم حضور بیماران در اماکن شلوغ ، استفاده از ماسک های حفاظتی و رعایت آداب تنفسی از دیگر توصیه های پزشکی برای پیشگیری از بروز این بیماری در فصل سرماست .

متخصص اطفال بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : در مواردی ممکن است این بیماری ویروسی پیشرفت نموده و ایجاد عفونتهای شدید ریوی ، گوشی و سینوسی نماید .

1

دکتر رحمت تاجگردون افزود : گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن ، کودکان با سن کمتر از ۵ سال ، خانم های حامله و افراد با بیماری های مزمن و طولانی مدت بیشتر در معرض خطر آنفلوآنزا هستند .

وی ادامه داد : دوره سرایت پذیری بیماری آنفلوانزا یک روز پیش از بروز علائم تا ۷ روز بعد از آغاز علایم است . 

دکتر تاجگردون یادآور شد : این بیماری از انسان به انسان از طریق عطسه ، سرفه ، تماس دستها با محیط آلوده مانند دستگیره درها یا وسایلی که به طور عمومی و مشترک استفاده می شوند منتقل می شود .

 

1

1

1

 
۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۲۵
تعداد بازدید : ۸۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید