سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۰

اخبار

معاینات دوره ای مدیران ارشد شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد/تشخیص زود هنگام بیماری شغلی با انجام صحیح معاینات دوره ای

مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به منظور انجام معاینات دوره ای امروز میزبان مدیرعامل ، برخی از اعضای هئیت مدیره و روسای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بود .

 مسوول مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : حوزه طب صنعتی به عنوان بخش کلیدی از نظام سلامت کار و در کنار HSE ، بهداشت حرفه ای و روانشناسی محیط کار وظیفه مهمی در قبال حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان صنعت نفت به عهده دارد .

دکتر تراب احمدی بیان کرد : معاینات دوره ای از رایج ترین معاینات ضروری در طب صنعتی می باشد ، که انجام صحیح این معاینات منجر به تشخیص زود هنگام بیماری شغلی شده و در نتیجه باعث پیشگیری از پیشرفت بیماری های شغلی به مراحل ناتوان کننده خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در معاینات دوره ای همانند سایر معاینات شغلی اصل (Job-Specific) باید رعایت شود ، افزود : رعایت این اصل به معنای انجام معاینه هر فرد براساس مواجهات شغلی و نیازمندی های آن شغل بوده و باعث توجه بیشتر پزشک معاینه گر به علائم و نشانه های  بیماری های شغلی محتمل در هر شغلی گردیده ، در نتیجه قدرت شناسایی زودهنگام بیماری شغلی افزایش یافته و هدف از انجام معاینات دوره ای تامین خواهد شد .

دکتر احمدی ، شناسایی و تشخیص زودهنگام بیماری های شغلی در مراحل قابل کنترل و قابل درمان و پیشگیری از پیشرفت های بیماری به مراحل پیشرفته ، بررسی تناسب جسمانی ، روحی و روانی شاغل با ماهیت شغل و مواجهات شغلی وی و غربالگری بیماری های مزمن غیرواگیر همانند دیابت ، چربی خون بالا ، فشار خون بالا و ... را اهداف معاینات دوره ای عنوان کرد .

مسوول مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد : با در نظر گرفتن اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های مزمن غیرواگیر در کلیه کارکنان صنعت نفت و نیز نوع خطرات ایمنی و عوامل زیان اور موجود در واحدهای مختلف عملیاتی صنعت نفت معاینات دوره ای در کارکنان صنعت نفت به صورت سالانه انجام می شود .

دکتر احمدی با اشاره به اینکه معاینات دوره ای در دوره مرحله انجام می شود گفت : مرحله اول شامل انجام آزمایشات براساس فرم معرفی شاغل (صادره از HSE) و مرحله دوم شامل انجام نوار قلب ، تست ریه ، معاینات دندانپزشکی ، روانشناسی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ، معاینات پرستاری صنعتی (اندازه گیری  BMI ، فشارخون ، ثبت آزمایشات و... ) می باشد .

وی یادآور شد : در 8 ماهه امسال دو هزار 275 نفر از کارکنان تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جهت انجام معاینات دوره ای به مرکز سلامت کار مراجعه کرده اند .

دکتر احمدی گفت : ۳هزار و 509 نفر از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تحت پوشش این مرکز می باشد .

 

1

1

1

1

1
1

1
1

1

1
1
1
1
1
1
1
1

1

 

۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۰۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید