سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۸

اخبار

کارگاه تفسیر آزمایش های کبدی LFTs در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

کارگاه آموزشی تفسیر آزمایش های کبدی (LFTs) با حضور پزشکان و کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ دکتر عزت الله اسدی مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تدریس این کارگاه را بر عهده داشت .

دکتر عزت الله اسدی در جمع شرکت کنندگان گفت : کبد عملکردهای مختلفی در ارتباط با سوخت و ساز ، ترشح ، سم زدائی ، ذخیره و ساخت پروتئین های پلاسما و فاکتورهای انعقادی دارد .

1

مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با بیان اینکه تست های عملکرد کبد گروهی از تست های خونی هستند که عملکرد و آسیب سیستم کبدی – صفراوی را بررسی می کنند ، اظهار داشت : این تست ها هم چنین در بررسی سیستم انعقاد – همولیز ، تغذیه و غیره نیز کاربرد دارند .
دکتر اسدی ادامه داد : این تست ها همچنین برای غربالگری ، بررسی الگوی بیماری ، ارزیابی شدت و پیش بینی بعضی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند .
وی عنوان کرد : برخی از تست ها مانند PT و آلبومین در بررسی عملکرد کبد ، گروهی دیگر مانند AST، ALT ، LDH در بررسی عملکرد آسیب سلولی و برخی دیگر مانند آلکالین فسفاتاز ، GGT و بیلی روبین در بررسی انسدادهای سیستم کبدی - صفراوی استفاده دارند .
دکتر اسدی یادآوری کرد : معمولا در بررسی این تست ها هیچ مارکر منفردی نمی تواند پزشک را به تشخیص برساند بلکه مجموعه ای از این تست ها به همراه علائم بالینی بیمار مد نظر قرار می گیرد .

1

1

 

۲۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۰۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید