سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۲

اخبار

تاکید رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بر نقش و ضرورت بهداشت روان

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : نقش و ضرورت بهداشت روان در سلامت جسمانی افراد تاثیر بسزایی دارد .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ به مناسبت هفته جهانی سلامت روان و به منظور ترویج آن ، نشستی با حضور فرماندار و روسای برخی از ادارات در بهداشت  و درمان صنعت نفت گچساران برگزار گردید .

در ابتدای این نشست دکترمحمدمحمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : نقش و ضرورت بهداشت روان در سلامت جسمانی افراد تاثیر بسزایی داشته و می بایست بر اجرای برنامه های بهداشت روان از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی برایکارکنان ، خانواده ها و دانش آموزان تاکید شود .

وی خواستار حضور هر چه بیشتر روانشناسان در مدارس تحت پوشش صنعت نفت شدند .

1

دکترمحمدی  همچنین بر اجرایی نمودن برنامه های راهبردی بهداشت روان و تعامل بین ادارات از جمله فرمانداری ، بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان و ادارات تابعه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تاکید نمودند .
در ادامه این نشست علی خان پایه فرماندار شهرستان گچساران ، بر اهمیت موضوع پیشگیری و آسیب شناسی در خصوص بهداشت روان و اهمیت پژوهش در این حوزه تاکید داشته و خواهان تشکیل کارگروه برای پیشگیری با حضور متخصصین و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شدند .
همچنین در این نشست شرکت کنندگان پیشنهاداتی مبنی بر ارتقاء سطح برنامه های بهداشت روان در طول سال از جمله برگزاری کارگاه در سطح مدارس ، ادارات و خانواده ها با عنوان نشاط اجتماعی ، تعاملات با نهادهای اجتماعی ، بالابردن آگاهی دانش آموزان در خصوص آسیب های شبکه های اجتماعی ، تکنیک خودارزیابی (نیازسنجی) ، پژوهش در زمینه آسیب های اجتماعی ، کاهش افکارمنفی از جمله افسردگی ها ، اضطراب ، تعارضات خانوادگی ، انگ زدایی از بیماران اعصاب و روان و همچنین حمایت هر چه بیشتر مدیران از خدمات مشاوره ای و آموزش همگانی را بیان نمودند .
گفتنی است ارزیابی و درمان کارکنان ارجاعی مرکز سلامت کار از جمله خدماتی است که در زمینه بهداشت روان از سوی مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در حال انجام است .
هجدهم تا بیست و چهارم مهرماه هفته سلامت روان نامگذاری شده است و هدف از آن ارتقای آگاهی و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسایل بهداشت روان محسوب می شود .  شعار امسال با عنوان " ارتقاءسلامت روان ؛ جامعه با نشاط " انتخاب شده است .
این روز برای اولین بار در سال 1992 میلادی به ابتکار فدراسیون جهانی سلامت روان تعیین شد و سازمان جهانی بهداشت هم به جهت توجه بیشتر به اختلالات روانی ، تاثیرات منفی آنها بر جوامع و پیشگیری از آنها این مناسبت را در دهم اکتبر هر سال به رسمیت شناخت . 

1

1

1

1

1

 

 
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۶۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید