سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۶

اخبار

برگزاری کنفرانس عوامل زیان آور محیط کار در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران/صدا یکی از عوامل مهم زیان آور در محیط کار است

کنفرانس عوامل زیان آور محیط کار با حضور جمعی از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ صادق مقیمی منفرد کارشناس ارشد HSE بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ابتدای این کنفرانس گفت : صدا به عنوان یک عامل مهم زیان آور فیزیکی در محیط های کار مطرح می باشد .

1

وی ادامه داد : در صورت فراهم نبودن کیفیت و کمیت مناسب صدا می تواند به عنوان یکی از عوامل خطر برای پیدایش برخی عوارض و اختلالات شنوایی و یا حوادث در محیط کار مبدل گردد .
مقیمی منفرد افزود : عوامل فیزیکی ، شیمیایی ، بیولوژیکی ، ارگونومیکی ، روانی و مکانیکی از عوامل زیان آور در محیط کار می باشد .
به گفته ی مقیمی منفرد صدا ، ارتعاش ، روشنایی ، پرتوها ، شرایط جوی و محیط کار از جمله عوامل فیزیکی محیط کار است .
وی همچنین تن سنجی (آنتروپرمتری) ، فیزیولوژی کار ، فیزیولوژی محیط ، بررسی صدمات اسکلتی – عضلانی مرتبط با کار ، حمل دستی بار ، نوبت کاری و ایستگاه های کار را از عومل ارگونومیکی و افسردگی ، اضطراب ، مشکلات خانوادگی ، استرس های شغلی ، شب کاری و شیفت کاری را از عوامل روانی محیط کار برشمرد .
مدرس این کنفرانس آموزشی با بیان اینکه ارگونومی از دو واژه یونانی ارگو به معنی کار و نوموس به معنی قانون گرفته شده است و از نظر لغوی قوانین کار است افزود :  ارگونومی عبارت است از تطابق علمی کار و محیط کار با مشخصات فیزیکی و روانی انسان . 
در این کنفرانس شرکت کنندگان همچنین با عوامل تولید صدا در بیمارستان ، اثر صدا بر بیمار ، اثرات صدا بر کادر درمان ، اثرات کلی صدا ، ویژگی های روشنایی مناسب ، معایب نبود روشنایی مناسب و مزایای روشنایی مناسب آشنا شدند .
در این کنفرانس آموزشی که به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی و با هدف افزایش سطح آگاهی برگزار شد ، بیش از 50 نفر از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شرکت داشتند .
1

1

1

1

1

 

 
۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۲,۳۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید