سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۷

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی اصول کار با وِنتیلاتور در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

کارگاه آموزشی یکروزه آشنایی و اصول کار با وِنتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) برای کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ در این کارگاه یکروزه شرکت کنندگان با تاریخچه ، بکارگیری ونتیلاتور ، اهمیت استفاده از این دستگاه ، تهویه مصنوعی ، اندیکاسیونهای تهویه مصنوعی ، انواع دستگاههای تهویه مصنوعی و انواع مدهای تنفسی آشنا شدند .
کارشناس ارشد پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این کارگاه گفت : دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد .

1

مهدی شفیع زاده افزود : این دستگاه اکسیژن و هوا را به میزان مورد نیاز با هم ترکیب نموده سپس از طریق مدار تنفسی در اختیار بیمار قرار می دهد .
وی با بیان اینکه امروزه انواع متنوعی از ونتیلاتورها در دسترس می باشند که انتخاب ونتیلاتور بستگی به شدت روند بیماری ، طول مدت حمایت تهویه ای ، سطح هوشیاری بیمار ، امکانات بیمارستان و ... دارد اذعان کرد : هر بیماری که سیستم تنفسی وی نتواند پاسخگوی نیازهای تنفسی اش باشد نیازمند سیستم کمک تنفسی است و عمدتا" شامل بیماریهای قلبی و ریوی است .
شفیع زاده با اشاره به اینکه تنظیم ماهرانه ونتیلاتور امری مهم و اساسی در اصلاح تبادلات گازی و بهبود اکسیژناسیون در بیماران دچار مشکلات تنفسی تحت مراقبت با ونتیلاتور است افزود : در صورتیکه ونتیلاتور به نحو مناسب و صحیح تنظیم شود ، می تواند حداکثر منفعت را به بیمار برساند .
کارشناس ارشد پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : قبل از وصل بیمار به دستگاه باید با یک بررسی همه جانبه ، مد تنفسی مناسب را انتخاب نموده و بر اساس مد انتخابی ، نتایج آنالیز گازهای خون شریانی ، تاریخچه بالینی و معاینات فیزیکی تنظیمات مناسب ونتیلاتور را اعمال نمود . 
در این کارگاه همچنین مطالبی در خصوص انواع دستگاهای تهویه با فشار مثبت و مراقبتهای پرستاری از بیمار تحت تهویه مصنوعی ارایه گردید .

1

1

 

 
۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۷۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید