سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۲

اخبار

برگزاری کنفرانس کنترل عفونت در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

کنفرانس کنترل عفونت ویژه کارکنان واحدهای درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ در این کنفرانس یک روزه علمی که در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت برگزار شد در خصوص انواع میکروب ها ، روشهای انتقال عفونت ، عفونتهای بیمارستانی ، ایزوله ، زباله بیمارستانی ، محلول های ضد عفونی کننده  و تفکیک البسه مباحثی ارایه شد .
آذر رحمانی مدرس این کنفرانس از انتقال تماسی ، تنفسی ، قطرات و هوایی به عنوان روشهای انتقال عفونت نام برد و افزود : عفونتهای بیمارستانی عفونتی است که بعد از 24 تا 72 ساعت بعد از بستری در بخش بوجود می آید .

1

کارشناس کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار کرد : عفونت های تنفسی ، ادراری ، خون و محل زخم مهمترین عفونتهای بیمارستانی می باشند .
وی در ادامه مناسب ترین و اساسی ترین روش کنترل عفونت را شستشوی دست عنوان کرد و گفت : قبل از تماس با بیمار ، بعد از تماس با بیمار ، بعد از تماس با مایعات بدن بیمار ، قبل از انجام هر کار تمیزی برای بیمار و  بعد از تماس با محیط اطراف بیمار پنج موقیعت شستشوی دست هستند . 
رحمانی از گان ، ماسک ، دستکش ، کلاه ، عینک و روکفشی به عنوان وسایل حفاظت فردی نام برد .
وی در این کنفرانس انواع ایزوله را توضیح و با اینکه ایزولاسیون به معنی جداسازی برخی بیماران از سایر بیماران می باشد گفت : در ایزوله مستقیم بیماران عفونی به منظور جلوگیری از انتقال عفونت به سایرین به صورت جداگانه بستری می شوند و در ایزوله معکوس بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند (بیماران شیمی درمانی ، دیالیزی و...) به منظور پیشگیری از عفونت بیمارستانی از سایر بیماران جدا شده و در اتاق ایزوله بستری می شوند .
رحمانی همچنین توضیحاتی در خصوص زباله های عفونی ( کیسه زباله زرد ) ، غیر عفونی (کیسه زباله مشکی ) ، شیمیایی و دارویی (کیسه سفید یا قهوه ای ) و زباله های تیز و برنده (سفتی باکس ) ارایه نمود .
وی در ادامه به دسته بندی انواع محلول های ضد عفونی کننده و طریقه استفاده پرداخت و گفت : این محلول ها در سه دسته سطح بالا (HIGH LEVEL  ) ، سطح متوسط (INTER MEDIATE  LEVEL  ) و سطح پایین (LOW  LEVEL  ) قرار می گیرند .
کارشناس کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در پایان توضیحاتی در خصوص تفکیک البسه (عفونی و غیرعفونی ) و  رنگ تی ها ارایه نمود .

1

1

1

 

 
۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۸۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید