سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۲

اخبار

پیام تبریک مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت به مناسبت روز پزشک

جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت با صدور پیام‌هایی جداگانه یکم شهریور ، زاد روز ولادت دانشمند برجسته و حکیم نامی ایران ، شیخ الرئیس بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه همکاران گرانقدر و شاغل در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک گفتند .
در پیام دکتر محمدمحمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار گرفت آمده است : یکم شهریورماه سالروز دانشمند فرهیخته ، بزرگ و طبیب برجسته ایران زمین شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به روز پزشک نام‌گذاری شده است ، فرصتی است برای تقدیر و ارج نهادن به زحمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی سپید جامگانی که فروغ علم و اندیشه‌شان در سپهر دانش بشری ، راهگشا بوده است و در سایه‌سار ارزش‌های دینی و آموزه‌های توحیدی ، علم را در خدمت انسانیت و رشد فضیلت‌های اخلاقی قرار داده‌اند . 

1

پیام ادامه یافته است : اینجانب روز پزشک را که فرصتی است برای پاسداشت حرفه‌ای چنین ارزشمند ، به تمام همکاران محترم که به کار و تلاش خویش ، نگاهی آسمانی دارند و به سوگند و عهد خود با خدای بزرگ وفادار هستند ، صمیمانه تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم همه ما حرمت و منزلت این حرفه و بینش و دانش و حکمت درآمیخته با آن را پاس بداریم و تا واپسین دم حیات، التیام دهنده درد جسم و آرام بخش روح بیماران‌مان باشیم .
دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز با صدور پیامی بیان کرده است : روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت است ، ارجمندی و قداست حرفه پزشکی در فرهنگ و تاریخ ما آنچنان  است که ساحت پزشکی  مظهر اسم محیی و احیاء گری خداوند  در تامین ، حفظ ، بازسازی و ارتقای سلامت شریف ترین مخلوق هستی محسوب می گردد .

1

این پیام حاکی است : پزشکان باتعهدی که به سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی انسان ها دارند دردها و رنج ها را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد زندگی آنان می دمیدند . 
در ادامه این پیام آمده است : یکم شهریورماه ، زادروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی ، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است . 
در پایان پیام دکتر حبیب اله آمده است : اینجانب ، سالروز ولادت حکیم عالی مقام ، شیخ الرئیس ابوعلی سینا را که به حق و شایستگی روز پزشک نام گرفته ، به همه همکاران خوب و پرتلاش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در اقصی نقاط ایران اسلامی ، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم خداوند منان ، حافظان سلامت ، این گهر ناب خدادادی را در ارائه خدمات هرچه شایسته تر به کارکنان شریف در صنعت نفت  همواره موفق و مؤید بدارد .

مهندس مرضیه شاهدایی رئیس هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز به همین مناسبت با صدور پیامی آورده است : حرفه مقدس پزشکی ، از مصادیق ارزشمند ایثار ، خدمت به خلق و جلب رضایت حضرت حق بشمار می رود و در آموزه های دینی ما نیز بر نقش مهم پزشکان تاکید شده است به گونه ای که امام صادق (ع) می فرماید : اهل هیچ سرزمینی از سه گروه بی‎نیاز نیستند : فقیه دانشمند پرهیزگار ، نامدار نیکوکار و مورد اطاعت و پزشک ماهر و مورد اعتماد .

1

این پیام حاکی است : یکم شهریور ماه زاد روز پزشک شهیر ایرانی ابوعلی سینا به درستی روز پزشک نام گرفته است ، اینجانب این خجسته روز را خدمت تمامی خادمان حوزه سلامت بویژه پزشکان متعهد و متخصص شاغل در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و بر این باروم پروردگار متعال با ودیعه قرار دادن رحمت شفای خود در دستان توانمند پزشکان آنها را منتخبین خود در روی زمین قرار داده است . موفقیت روزافزونتان را از درگاه ایزدمنان خواستارم .

 

 
۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۹۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید