سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۱

اخبار

کارگاه آموزشی هموویژیلانس در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .

کارگاه آموزشی با موضوع هموویژیلانس (مراقبت از خون) برای پزشکان ، پرستاران ، ماماها و پیراپزشکان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ دکتر داوود رستم زاده دکترای ایمونولوژی در این کارگاه گفت : هموویژیلانس یک سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون و فرآورده های آن در تمام مراحل در زنجیره انتقال خون از زمان خونگیری از اهدا کنندگان تا پیگیری دریافت کنندگان خون و فرآورده ها گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون و اعلام خطر به منظور تصحیح و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد آنها است .

1

وی با بیان اینکه اجرای این سیستم از سال 1388 در ایران آغاز شد اظهار کرد : در سیستم هموویژلانس ایران گزارش تمامی عوارض تزریق اعم از خفیف تا شدید الزامی است .
وی اضافه کرد : انجام خوب این فرایند نیازمند ، تکمیل فرم ها توسط پزشکان و پرستاران و مشارکت فعال آن ها در تشخیص و گزارش تمامی عوارض تزریق خون می باشد . 
افراد شرکت کننده در این کارگاه با نحوه پر کردن و گزارش فرم های مربوط به هموویژلانس که از مراحل مهم سیستم مراقبت از خون می باشد ، فراورده های خونی از قبیل خون کامل ، خون فشرده ، خون و پلاکت اشعه دیده ، خون شسته شده ، پلاسمای تاره منجمد ، کرایوپرسیپیتیت و کنستانتره پلاکت ، دستور العمل مراقبت از تزریق خون و فراورده های خونی که شامل مراقبت های قبل ، حین و بعد از تزریق و انواع ناراحتی های مرتبط با واکنش های حاد انتقال خون آشنا شدند .

1

1

1

 
۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۵۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید