سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲

اخبار

استقرار اتوبوس سلامت بهداشت و درمان نفت گچساران برای کنترل سلامت شهروندان در محلات محروم

اتوبوس سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای کنترل سلامت شهروندان گچسارانی در محلات محروم این شهرستان مستقر و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، تیم سیار پزشکی این مرکز در قالب اتوبوس سلامت متشکل از پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناسان پرستاری، مامایی، کارشناس مشاوره و روانشناسان، کارشناس تغذیه و دیگر کارسناسان مرتبط به مناسبت هفته سلامت در حال ارائه خدمات بهداشتی و روانی از جمله اندازه‌گیری و کنترل فشار خون ، قند خون، ویزیت، اسکرین دندانپزشکی و دیگر خدمات پزشکی مرتبط در مناطق مسکونی محلات محروم گچساران به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی هستند.
این اتوبوس سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت هفته سلامت طی روزهای مختلف این هفته در نقاط مختلف شهری و روستایی استقرار یافته و خدمات بهداشتی و روانی به عموم مردم ارائه می‌گردد .
یکی از مزایای این برنامه، در دسترس بودن بیشتر این خدمات توسط مردم است زیرا این اتوبوس در محلات مختلف شهر مستقر می‌شود و خدمات تشخیصی را ارایه می‌کند.
نکته قابل توجه در برنامه، عدم اطلاع افراد از وضعیت سلامتشان است و بسیاری از افرادی که در تست‌های انجام شده مبتلا به فشار خون و چاقی هستند از این مشکل خود بی اطلاع هستند و این می‌تواند به عنوان هشداری برای تمام شهروندان باشد که به صورت منظم وضعیت سلامت خود را بررسی کنند تا در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و یا اضافه‌وزن، در کم‌ترین زمان آن را کنترل کنند.
عدم اطلاع از این بیماری‌ها و دیر مراجعه کردن به پزشک، گاهی اوقات منجر به ایجاد ضایعاتی مانند از کار افتادن کلیه ها، از بین رفتن توان بینایی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند که صدمات وارد شده قابل درمان نیست.


۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید