سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۳

اخبار

آموزش آمادگی زایمان در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران ارایه می شود+جزئیات

سوپروایزر مامایی کلینیک تخصصی زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : دوره آموزشی دوران بارداری و آمادگی برای زایمان از سال 93 تاکنون در این کلینیک برگزار می شود .
آفاق رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : هدف از برگزاری این دوره آموزشی ترویج زایمان طبیعی ، کاهش آمار سزارین و همچنین آموزش بارداری سالم است .

1

رحمانی با بیان اینکه این دوره آموزشی یکشنبه ها طی نشست 2 ساعته برگزار می شود ، تصریح کرد : در این کلاس ها بهداشت فردی ، تغذیه ، سلامت روان ، علائم هشدار ، مراحل زایمان ، روش مناسب زایمان ، شیردهی ، مراقبت از نوزاد و بهداشت پس از زایمان آموزش داده می شود .
سوپروایزر مامایی کلینیک تخصصی زنان و زایمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود : همچنین در این کلاس ها ورزش های بارداری ، اصلاح وضعیت و تن آرامی به منظور کاهش ترس از درد زایمان ، تقویت عضلات و پیشگیری از صدمه به عضلات کف لگن برای مادر آموزش داده می شود .
 117 مادر باردار سال گذشته در زایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران نوزادان خود را به دنیا آوردند که 39 درصد از این تعداد در قالب 46 نفر به روش طبیعی زایمان کردند .
آمار انجام عمل سزارین در بیمارستان بعثت صنعت نفت طی سال گذشته نسبت به سال 96 حدود 16 درصد کاهش داشته و در سال 96 نزدیک 77 درصد این عمل انجام شده است .
سال گذشته ، 119 مورد نوزاد در بیمارستان بعثت صنعت نفت متولد شد که تعداد نوزادان دختر در مقایسه با نوزادان پسر ، 5 مورد بیشتر بوده است .
آمار تولد سال 97 نسبت به سال 96، افزایش بیش از 2 و نیم درصدی را نشان می دهد .

1

1

1

1

1

 
۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۷۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید